Kan ik in mijn moederbord 2 videokaarten?

De vraag staat al in de titel Het gaat om dit Moederbord: http://www.asus.com/Motherboards/P8H61M_LEUSB3/

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.6K

Het beste antwoord

Nee, dat kan niet. Dit bord is niet geschikt voor twee videokaarten.
Zie bron de rode kruizen bij SLI en Crossfire.

Toegevoegd na 2 dagen:
Zoals SadBunny hieronder aangeeft zou je er wel twee vidoekaarten in kunnen zetten. Dan kun je meer monitoren aansturen. Jij krijgt er dan alleen geen meer frames per seconde uit zoals bij SLI/Crossfire.

Bedenk wel dat het 2e slot geen PCIe x16 slot maar een langzamer PCIe x1 slot. Verwacht dus geen topperformace van de 2e kaart.

Mocht je geen PCIe x 1 kaart hebben dan zul je het slot moeten aanpassen (dan verlies je wel je garantie). Zie de 2e bron met video voorbeeld.

Je kunt ook de PCEe x16 videocard aanpassen. Zie 3e bron.

Als je dit allemaal van plant bent installeer bij voorkeur twee videokaarten van hetzelfde merk dat voorkomt gezeur met videodrivers, dus of 2 nVidia of 2 AMD kaarten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De vraagsteller vraagt niet per sé om SLI of Crossfire, maar gewoon om twee videokaarten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Okee wat ik dus uit allebei de reacties opmaak is dat het wel kan, maar ik een PCIe x1 heb en die slomer is dan de andere Klopt dit.
En Als ik mijn computer opmaak zie ik er geen slot onder zit dus hoe zit dat?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plaatje moederbord:
http://www.asus.com/media/global/products/EDiQcxA2fdJMgJWC/qRRC12L3nYR7Vtpi_500.jpg De kleine slotjes zin PCIe-1 slots (donker blauw). Het meest linker slot is een PCI slot en daar zou ik geen videokaart in doen (als je die al kan vinden). De PCIe-1 slots zijn veel slomer. Lees de uitleg hieronder: uitleg:
http://www.scsi4me.com/images/pci-express-slots.gif Misschien schermt je bovenste videokaart het bovenste PCIex1 slotje af en zit er in het andere slotje een geluidskaart?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus als ik het goed snap kan deze er dus niet nog een keer in( Asus GeForce GT610 2GB DDR3 Silent) omdat hij dan niet past.
Zo nee welke kan je dan aanraden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hangt van een paar dingen af:
1) welk besturingssysteem heb je? (belangrijk om te weten omdat niet alle besturingssystemen alle kaarten ondersteunen)
2) waarvoor wil je het gebruiken? Gewoon voor een extra monitor? Ik persoonlijk wilde een derde monitor terwijl mijn mooie nieuwe kaart maar 2 monitoren ondersteunde, en heb de allergoedkoopste PCI videokaart bij een klein oude-meuk-computerwinkeltje gekocht die nog door Windows 7 (64 bits) werd ondersteund. Werkt perfect voor alles behalve dingen zoals nieuwe spellen, maar die doe je natuurlijk gewoon via een monitor doen die aan je goede kaart hangt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb windows 7.
Ik wil het gebruiken voor een derde scherm.
En wat zou je kunnen aanbieden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik bedeol aanbevelen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sjonge sjonge zeg. Wat zijn we hier lekker bezig. Jouw vraag is dus: ik heb dit moederbord en wil een 3e monitor aansluiten naast de twee die ik al op videokaart in mij PCIe x16 slot heb aan gesloten. 3e monitor wordt gebruikt om te monitoren. Ik heb je het antwoord al gegeven: koop een PCIe x1 kaart. Doe nu zelf ook eens wat!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Immetjes Het enigste waar ik om vraag is om welke Sadbunny me zou kunnen aanbevelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gooi deze er gewoon in en klaar:
http://tweakers.net/pricewatch/335533/club3d-radeon-hd-6450-1gb-pci-express-x1-noiseless/specificaties/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijkt me een prima tip van Immetjes. Enneh... Immetjes... Rustig aan joh. Beantwoord een vraag wel of beantwoord hem niet; keuze is aan jou. Maar met een RTFM instelling komen we niet ver op goeievraag. Ook al is het soms (inderdaad) bedroevend hoe weinig mensen RTFM'en. Maar als je niet weet waar je op moet zoeken kan het best lastig zijn. Wees blij dat Bart in ieder geval je antwoord ook echt leest en een vervolgvraag stelt; velen komen zo ver al niet eens.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar ja, je hebt nog steeds niet aangegeven wat voor een videokaart je al hebt. Mijn link is voor AMD kaart. Voor nVidia pak je deze: http://tweakers.net/pricewatch/311213/zotac-geforce-gt-610-pcie-x1.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Erg bedankt voor de tips en de moeite Immetjes en SadBunny, Ik ga zeker kijken hiernaar en anders kan ik de tips er nog bij pakken en Immetjes ja ik bleef vooral veel vragen stellen omdat ik niet veel weet op dit gebied
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bart385: Goed dat je door vraagt en ook feedback geeft. Ik denk dat je eens op www.tweakers.net moet gaan lezen (als je dat al niet deed). Op met name het forum staan zeer handige tips. Tweakers lijkt me ook een geschiktere plaats voor een vraag-en-antwoord lijst dan "goeie vraag"
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
okee Bedankt

Andere antwoorden (1)

Ja, dat zou moeten kunnen, al moet je wellicht wel even vogelen. Als je twee kaarten regelt die op je poorten passen en die ondersteund worden door je besturingssysteem (of waar drivers voor zijn voor je besturingssysteem) zou het moeten werken. Je hebt dan wel geen SLI of Crossfire, maar je OS kan ze best allebei gebruiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan komen er een vragen in me op.
Zou je ook weten waar hij er dan ingeplugt moet worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zie de (reacties op het) antwoord van Immetjes hierboven om het verhaal een beetje coherent te houden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou idd.