Geheugen vervangen geeft bliepjes, wat doe ik verkeerd?

Op dit moment heb ik 2 keer 1 GB DDR2 667 mhz geheugen in mijn computer zitten, wat ik wil vervangen voor 2 keer 2 GB DDR2 400 mhz. Als ik één of twee 2 GB modules erin doe, geeft de computer 1 korte en 2 lange bliepjes. Als ik één 1 GB en één 2 GB module erin doe, start de computer wel op, maar ziet de computer maar 1 GB.

Wat doe ik precies verkeerd? Hoe kan ik de 2 x 2 GB modules aan de praat krijgen?

Mijn dank is groot :)

Toegevoegd na 1 uur:
Het moederbord is de Asus P5VD2-VM, welke de 400 mhz wel lijkt te ondersteunen volgens:
http://www.asus.com/Motherboards/P5VD2VM/specifications/
Ik heb het getest met een SSD schijf en een normale HDD.
Ook heb ik de videokaart eruit gehaald en het op de onboard geprobeerd.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Het lijkt er toch wel erg op dat je 2x 2GB reepjes oftewel stuk zijn, oftewel niet ondersteund worden door je moederbord.

Uit de handleiding (http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/mb/socket775/P5RD2-VM/e2832_p5vd2-vm.pdf): "you may install 256MB, 512MB, 1GB and 2GB unbuffered non-ECC DDR2 DIMMs." Voldoen de reepjes aan die specificatie?

Als je de mogelijkheid hebt de reepjes in een andere machine te testen, dan doen.

Verder komt jouw beepcode (short-long-long) niet voor in de "NO POST" troubleshooting guide (http://support.asus.com/Troubleshooting/detail.aspx?SLanguage=en&p=1&m=P5VD2-VM&s=22&hashedid=2sYAtam7ng8vCngf&os=&no=978) maar gaat het misschien om het omgekeerde, "Memory issue: Beep (1 long 2 short)"? Die code geeft hij als hij uberhaupt geen RAM herkent, d.w.z. als je allebei je 1GB chipjes niet aangesloten hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mogelijk ondersteund jouw moederbord dit 400Mhz geheugen niet?
Je zou dit kunnen controleren door te checken welk geheugen dit moederbord ondersteund.
Let wel dat je altijd slot 0 en 1 eerst gebruikt, en gelijkmatig vult. (dus 1 en 2 Gb er in werkt vaak al niet) maar 2 x 2 en 2 x 1 (bij 4 sloten) weer wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het moederbord is de Asus P5VD2-VM, welke de 400 mhz wel lijkt te ondersteunen volgens:
http://www.asus.com/Motherboards/P5VD2VM/specifications/ Hoe kan ik zien wat slot 0 en wat slot 1 is? Is slot 0 niet degene die het dichtst bij de processor zit? ik heb 2 gele sloten, volgens mij heb je soms ook nog zwart, of niet? Ik heb al de volgende combinaties geprobeerd
1x 2GB (Start niet op, BIOS bleeps)
2x 2GB (Start niet op, BIOS bleeps)
1x 1GB (Start op)
1x 1GB 1x 2GB (Start op, maar slechts 1 GB RAM)
2x 1GB (Start op, maar ik wil natuurlijk 2x 2GB) Daarnaast heb ik de videokaart eruit gehaald en al getest met een normale harde schijf ipv de SSD. Het enige wat nog zit aangesloten is:
Voeding, moederbord, processor, geheugen, hdd en uiteraard de koelers.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Weet je zeker dat het geheugen werkt... Niet kapot is?