mijn VGA adapter plug in de computer mist een schroef! nu wilt mijn beeldscherm niet reageren? hoe kan ik dit probleem oplossen?

aan de achterkant van mijn pc zit een vga plug die in iedere pc zit waar de beeldscherm op moet worden aangesloten! daar zitten 2 kleine bevestigings (veiligheidschroefjes) in deze zijn afgebroken toen iemand achter de kabel bleef haken. Nu wil ik deze vga plug vervangen of laten maken is er een manier hoe ik dit kan doen? of moet ik deze rechtstreeks naar de computer zaak brengen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.6K

Antwoorden (1)

In principe zijn de schroeven niet echt nodig, het is echter wel van belang dat de VGAplug goed diep op de aansluiting gedrukt wordt.
Je kan de schroefjes of de resten ervan proberen uit de plug te draaien en de plug zonder schroeven aan te sluiten. (is ook veiliger als er weer iemand over het snoer struikelt)
Als je ondanks dat toch geen beeld hebt dan is waarschijnlijk de aansluiting gedeeltelijk van de printplaat losgetrokken toen er iemand achter de kabel bleef haken.
Is dat het geval dan kun je de computer beter door een expert laten repareren.
Ook zou het nog kunnen dat alleen de VGAkabel beschadigd is, je kan dan met een andere monitorkabel kijken of er dan wel beeld op de monitor verschijnt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
En als je een losse videokaart hebt zou je die ook nog zelf heel makkelijk kunnen vervangen: -Computer open.
-Videokaart eruit, aansluiting controleren (PCI-e/AGP).
-Nieuwe halen.
-Erin klikken en kabel aansluiten. Als de GPU op het moederbord zit wordt dat lastiger, dan moet het hele moederbord vervangen, dan kan je het beter laten doen, als je twee linkerhanden hebt kan je ook beter iemand anders de videokaart in en uit de PC laten halen. (Ik heb het hier over de optie die koos geeft: dan is waarschijnlijk de aansluiting gedeeltelijk van de printplaat losgetrokken toen er iemand achter de kabel bleef haken.)