computerschermen worden zwart tijdens gebruik. Hoe kan ik dit oplossen?

Tijdens het computeren vallen mijn 2 beeldschermen ineens uit en geven aan dat ze geen signaal meer hebben (no signal). Dit kan op elk moment gebeuren... Als ik aan het gamen ben, als ik voor school bezig ben noem maar op. Het maakt niet uit hoeveel programma's ik open heb staan. Soms heb ik er maar 1 open staan, soms ook 10.

Kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen?!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Poet
9 jaar geleden
Zijn de schermen met twee aparte stekkers aan je computer verbonden? Dan moet wsl je grafische kaart beter in z'n slot gedrukt worden. Of zijn ide-kadel zit niet goed vast of de stroomtoevoer ervan zit niet stevig vast
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
IDE-kabel? Bedoel je DVI?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik had dit ook, mijn videokaart was langzaam aan het sterven.
Merk je een toename in de frequentie? Komt het vaker voor?
Hoe lang heb je dit al? Bij mij ging het steeds vaker fout, heeft ruim 3 jaar problemen gegeven tot ie op een gegeven moment echt vaak wegviel, toen heb ik de videokaart vervangen en bleek het weg te zijn.

Antwoorden (2)

Dit klinkt niet als een software probleem.
Het doet mij meer denken aan de scherm kabels die een beetje los zitten, of zelfs de video kaart die net een beetje los zit.
Je kan het beste even de scherm kabels aan draaien en de video kaart even na te kijken of hij los zit( let op: zorg dat de pc uit staat en los van het stroom is)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reageert je pc dan nog wel? Dan ligt het inderdaad waarschijnlijk aan het 'grafische gedeelte' van je pc, zoek het dus op het niveau van graka, kabel of scherm.

Reageert je pc niet meer dan ligt het niet aan de graka of dergelijke maar is ie gewoon 'vastgelopen' of erger. Mogelijke stappen in het trial en error proces zijn dan: harddiskcontrole (chkdsk + diagnostic scan), firmwareupdate mobo, voeding controleren, etc...