Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wifi repeater geeft het signaal van wifi niet goed door , hoe kan ik dit verhelpen?

Onze wifi repeater geeft het internet heel sloom door, we hebben er daarom 2 omdat de eerste dit ook deed. Ik heb het kanaal al een aantal keer veranderd maar dat helpt niet. Hoe kan ik dit verhelpen want ik heb op zolder geen goede wifi. Opnieuw instellen helpt ook niet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
713
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zet de repeater in ieder geval op een plek waar het oorspronkelijk signaal nog goed is. Een repeater brengt het signaal verder.
Maar als deze op die plaats al slecht is brengt het alleen het slechte signaal verder...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit heeft jammer genoeg geen effect. Op de oorspronkelijke plaats gaat hij naa een tijdje gewoon raar doen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De meeste huis- tuin en keuken Wifi-repeaters zijn heel erg sloom. Ze moeten signalen opvangen, decoderen, dan weer coderen en weer uitzenden. Het ontbreekt aan voldoende rekenkracht om dat met enige snelheid te doen.
Het beste is om dat ding af te schaffen. Als je in een deel van je huis ontvangstproblemen hebt, gebruik dan een draad- of powerplugverbinding en zet dan een Acces Point neer.
(Lees meer...)
escape
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Moet ik dan een Ethernet stekker in een soort router plaatsen? Sorry, ben geen expert op dit gebied :p

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding