Wat is het verschil tussen een intel pentium en een intel i3?

Voor laptop, i3 of pentium

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
54.7K

Antwoorden (3)

De I3, I5 en de I7 processoren zijn de opvolgers van de quadcore generatie.
Deze zijn nu al toe aan de 4e generatie. Een Pentium processor is langzamer dan een !3 processor. De I3 verdeelt zijn kracht over 4 cores (quadcore) terwijl de pentium dat over 2 cores moet verdelen.

I3 wordt voornamelijk gebruikt voor office en internet
I5 wordt gebruikt voor zwaardere applicaties en gemiddelde games (ligt ook aan de de videokaart en intern geheugen).
I7 wordt echt gebruikt voor zware games en videobewerking op hoger niveau.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het verschil zit hem in prestaties. Celeron- en Pentium-processors enerzijds worden voor eenvoudige pc's gebruikt, Core-processors (i3, i5 en i7) zijn de processoren die gebruikt worden voor "alledaagse" taken tot redelijk zware taken en tenslotte heb je de Xeon-processors die in servers gebruikt worden. Welke processor voor jou het geschiktst is, is volledig afhankelijk van wat je wil en hoeveel het mag kosten.

Heb je voldoende aan een laptop waarop je aantekeningen wil maken, waarmee je e-mails wil verzenden en waarmee je af en toe online gaat, dan kun je een laptop met Pentium-processor nemen. Maar je zou dan ook een tablet kunnen overwegen. Wil je net iets meer, wil je een vlottere ervaring en wil je gewoon je normale dingen kunnen doen dan zou ik als ik jou was voor een laptop met Core-processor gaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een Intel Pentium is een zuinige processor. Hier moet je niet teveel van verwachten. Deze is geschikt voor emailen en internetten.

Met een Intel Core i3, de eerste processor uit de Intel Core-serie, kun je alle basistakeen doen. Je kunt emailen, tekst verwerken, internetten, series en films kijken en spelletjes spelen uit de Microsoft Store zoals crossy road of Hiil Climb Racing.