Is het slecht voor je laptop om meerde processoren aan te zetten?

Ik heb op dit moment 1 processor aanstaan maar ik kan er vier van maken is dit schadelijk voor mijn laptop. En wat voor voor- en nadelen heeft het? Ik heb een intel core i7.

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik bedoel kernen sorry.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
die kernen zijn er toch om aan te zetten? anders hadden ze die er niet ingezet :P
Reddie
9 jaar geleden
Inderdaad.

Het beste antwoord

Voor je laptop is het niet slecht, wel voor je portemonnee.

Zo'n kern is als een werknemer in een bedrijf. Een werkgever die werk heeft voor 4 man doet er ook beter aan dit door 4 man te laten uitvoeren. Als hij slechts 1 man in dienst zou nemen zou deze man altijd overuren moeten kloppen. Dus ook de werkgever betaalt zich blauw aan overuren.

Zo is het ook met die ene processorkern. Als die al het werk moet doen doet ie er langer over, verbruikt het hele zootje dus meer stroom en zal je energiefactuur hoger uitvallen.

Tenzij je een bepaald doel voor ogen hebt heeft het ook geen zin om de drie andere kernen uit te schakelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is niet schadelijk voor je CPU, door meerdere kernen te gebruiken kun je bepaalde programma's een stukje van je CPU laten gebruiken. Dan belasten ze niet je hele CPU.

Groet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee dat is niet schadelijk; sterker nog dat is nou juist een van de voordelen van een i7 processor.