Hoe kan ik de verborgen mappen weergeven van mijn externe schrijf?

Ik heb Windows vista en kan de verborgen mappen niet weergeven van mijn externe schrijf.
Het zijn mappen die werden aangemaakt uit het niets, eentje door AVG (anti virus en een 'recycle' map.
Beide heb ik nooit aangemaakt en zie ze alleen wanneer ik de schrijf aansluit op de TV of console. Wanneer ik op de pc kijk om ze te verwijderen staan ze er niet. Ook zie ik de optie om ze te weergeven nergens staan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Het beste antwoord

Je kunt dit doen door onder mapopties te kiezen voor 'verborgen bestanden en mappen weergeven'. Hoe dit precies werkt in windows vista kun je zien op de afbeelding en meer in detail via de link.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel, als het goed is is dit ook blijvend toch? Dan hoef ik de manier van "gewooneengast" niet te doen hoop ik :) Die is namelijk niet zo "vereenvoudigend"..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mooi dat het gelukt is; als je klikt op 'op alle mappen toepassen' dan werkt het zeker en hij zou het ook moeten onthouden inderdaad.

Andere antwoorden (1)

Het eerder gegeven antwoord is goed, doch als u vaker gebruik hiervan wilt maken dan kunt u dit proces ook vereenvoudigen.

U opent kladblok en kopieerd en plakt de onderstaande tekst.

Set sh = CreateObject("WScript.Shell")
theKey = "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced\Hidden"
setHidden = sh.RegRead(theKey)
If setHidden = 1 Then
setHidden = 0
MsgBox "Uw systeem en verborgen bestanden zijn niet langer zichtbaar. Toets F5 voor onmiddelijk effect.",64,"Hidden File Exchange"
Else
setHidden = 1
MsgBox "Systeem en verborgen bestanden worden nu weergegeven. Toets F5 voor onmiddelijk effect.",64,"Hidden File Exchange"
End If
sh.RegWrite theKey,setHidden,"REG_DWORD"
Set sh = Nothing

Nu kunt u dit bestandje opslaan met een passende naam en vervolgens wijzigt u de extensie naar vsb.
Dus bijvoorbeeld van verborgen.txt maakt u er verborgen.vbs van.

U moet dan natuurlijk wel de optie "extensies weergeven" aan hebben staan.
Deze kunt u vinden in de zelfde tabblad als waar in het eerder gegeven antwoord werd verteld hoe u de bestanden kon laten weergeven.

Happy tweaking ;)