Intel stopt met het maken van moederborden, betekent dit het einde van de desktop?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wist niet eens dat Intel nog mobo's maakte. Intel is helemaal geen speler van betekenis in de mobo wereld. Asus/ASrock/Gigabyte/MSI (die maken dus zowel Intelprocessorgeschikte als AMDproceesor geschikte mobo's) en dan komt Intel pas : http://tweakers.net/categorie/47/moederborden/producten/#filter:q1YqKMpMTvXNzFOyMqgFAA Daarnaast maakt AMD processors, chipsets en mobo's dus kan de desktop ook zonder intel proc's blijven bestaan. En anders kan er nog een andere speler als ARM of NVidia inspringen.

Het beste antwoord

Nee hoor. Intel stopt met het maken van eigen moederborden, maar blijft de chips gewoon produceren. Andere fabrikanten van moederborden kunnen deze chips ook blijven gebruiken. Intel stopt met de moederborden omdat dit niet past in de strategie die het bedrijf voor de toekomst kiest. Ze willen zich meer richten op mobiele technologie. Zolang er een markt voor is, zullen desktops gewoon blijven bestaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hoi phylos2,

Nee hoor. Behalve Intel zijn er namelijk nog genoeg andere moederbordfabrikanten. En alhoewel de desktop weliswaar terrein verliest aan tablet en laptop, zal hij niet zomaar ineens uitsterven omdat er nog altijd een markt voor blijft.