Kan ik een router en een wireless modem van Telenet in 1 netwerk krijgen met powerline-adapters?

Ik heb het probleem dat ik niet overal bereik in mijn huis heb. Vandaar dat ik een nieuwe router kocht. Maar deze zijn bereik is al iets beter als mijn oude maar geraakt nog niet overal. Ik heb thuis nog een oude modem van telenet die niet draadloos is. Als ik deze zou vervangen door een wireless modem van telenet en ik zou deze verbinden met mijn router via powerline adapters zou ik overal bereik hebben maar is dit mogelijk?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb zelf ook niet overal WiFi-bereik thuis, en om dat op te lossen heb ik een extra router in m'n huis gezet die via een internetkabel (UTP-kabel) verbonden is met het draadloze modem. Nadeel is dat je twee aparte WiFi-netwerken krijgt. Je zou ook kunnen kijken naar WiFi-repeaters.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja ik weet dat dit gaat maar mijn wireless modem en router staan te ver uit elkaar om er een utp kabel tussen te trekken. Ik vraag me af of je deze twee ook draadloos kan verbinden of via powerline adpaters?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, dat kan. Maar koop wel snelle exemplaren!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@artaex: zo gebruik je je routers inderdaad verkeerd omdat je 2 afzonderlijke netwerken afscheidt. In 1 van beide routers hoor je de routerfunctionaliteit uit te schakelen. Wifi-repeaters gebruik je beter niet. Ze moeten alle data 2 keer ontvangen en verzenden dus maken ze de verbinding ook de helft trager.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan ook een wifi-repeater kopen. Dat kost ongeveer €15 (http://www.maxxter.biz/default.aspx?op=products&op2=item&id=7922) en je hebt gemakkelijk wifi over je hele huis.

Antwoorden (1)

Wat jij wil doen is je router inzetten als acces point. Maar dat mag niet zonder meer omdat je dan je netwerk afscheidt. Dat kan in principe wel als je alle routerfunctionaliteit uitschakelt want dan wordt een router namelijk een switch/accespoint. Het probleem is dat je dan geen router meer hebt.

Daarom: zet de 'beste' router (qua routerfunctionalitieten dan, waarschijnlijk de nieuwere) naast de modem (je scheidt hier sowieso het telenet af van je netwerk en zo hoort het m.i. ook. Schakel daarom de draadloze verbinding uit in je router als je ooit een wireless modem van telenet zou krijgen). En verander de andere router (waarschijnlijk de oudere) in een acces point door de routerfunctionaliteit in te schakelen en plaats deze op een andere geschikte plek (eventueel mbv powerline adapters) om daar het draadloze bereik uit te breiden.