Kan ik een router en een wireless modem van Telenet in 1 netwerk krijgen met powerline-adapters?

Ik heb het probleem dat ik niet overal bereik in mijn huis heb. Vandaar dat ik een nieuwe router kocht. Maar deze zijn bereik is al iets beter als mijn oude maar geraakt nog niet overal. Ik heb thuis nog een oude modem van telenet die niet draadloos is. Als ik deze zou vervangen door een wireless modem van telenet en ik zou deze verbinden met mijn router via powerline adapters zou ik overal bereik hebben maar is dit mogelijk?

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat jij wil doen is je router inzetten als acces point. Maar dat mag niet zonder meer omdat je dan je netwerk afscheidt. Dat kan in principe wel als je alle routerfunctionaliteit uitschakelt want dan wordt een router namelijk een switch/accespoint. Het probleem is dat je dan geen router meer hebt. Daarom: zet de 'beste' router (qua routerfunctionalitieten dan, waarschijnlijk de nieuwere) naast de modem (je scheidt hier sowieso het telenet af van je netwerk en zo hoort het m.i. ook. Schakel daarom de draadloze verbinding uit in je router als je ooit een wireless modem van telenet zou krijgen). En verander de andere router (waarschijnlijk de oudere) in een acces point door de routerfunctionaliteit in te schakelen en plaats deze op een andere geschikte plek (eventueel mbv powerline adapters) om daar het draadloze bereik uit te breiden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100