Kan ik op mijm Gigabyte GA-78LMT-USB3 moederbord een Watercooler met led installeren? zo ja, welke?

Ik heb een Amd FX 8320 3,5/4,0Ghz die erg goed presteert maar een dikke grasmaaier is......... ik wil liever een waterkoeler hebben ook voor de toekomst, maar welke dan, en kan het wel? Het moet LED zijn.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
deze zou dan wat voor je zijn.
http://www.alternate.nl/Cooler-Master/Seidon-120V-Waterkoeling-set/html/product/1084260?tk=7&lk=9351

Het beste antwoord

De fans in een pc koelen individuele onderdelen (voeding, CPU, Grafische kaart etc) de fans die los in de behuizing zitten zijn om de airflow te bevorderen. Wanneer je wilt overstappen moet je eerst bepalen welke koeling je wilt vervangen. De meeste herrie komt normaalgesproken van de voeding en de grafische kaart. Er zijn ook speciale stille voedingen te koop met een speciale fan die maken weinig geluid. De fans voor je processor en grafische kaart kunnen vervangen worden voor watergekoelde elementen. Let er op dat wanneer je de een externe radiator hebt (element dat de warmte weer afgeeft) en alle losse fans uit de kast verwijderd worden, dat er geen airflow plaatsvind en dat de harddisk('s) makkelijk oververhit kunnen raken. Ook hier zijn elementen voor verkrijgbaar. Je zou eens kunnen kijken bij Coolermaster naar de mogelijkheden. Of brows even de Alternate.nl site voor andere merken.