Natte toetsenbord nog te redden?

Er is blijkbaar vocht in mijn toetsenbord gekomen en mijn cijfers doen het niet meer en de toesten van de zijkant,.
In het midden doen ze nog wel.
Heb net alle toetsjes eruit gehaald en het plakt behoorlijk!
Hij is echt nat geweest en blijkbaar zonder dat ik het weet drinken overheen gevallen ggrrr,,

Is dit nog te redden? Valt dit onder garantoe?
Heb een minilaptop van Samsung..

Baal zo verschrikkelijk!

Toegevoegd na 2 minuten:
Volgens mij is het chocolademelk ofzo zucht..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
6.1K

Het beste antwoord

Wat er nog niet is gezegd, is dat je je accu er meteen uit had moeten halen om verdere schade te voorkomen. Is nu rijkelijk laat, maar doe maar.
Je kunt het toetsenbordje eruithalen als je handig bent en desnoods een nieuwe kopen. Daar moet je handig voor zijn en niet bang. Bovendien zit iet nog vast met een kort bandkabeltje aan de onderzijde. Als je het typenummer opgeeft kan ik even voor je zoeken hoe of wat.
Naar de reparateur brengen kan ook, maar dat wordt duur.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Goed schoonmaken, en dan heel goed laten drogen is de enige manier om hem nog te kunnen redden.
Garantie kun je wel vergeten.
Misschien wel je verzekering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitzetten die laptop, onmiddellijk... en dan laten drogen twee dagen... En dan weer opstarten proberen...

Wat was de vloeistof? Koffie met suiker? of frisdrank? Wellicht kun je de laptop open (laten) maken, maar voordat ik de richtlijnen overschrijdt, raad ik je aan die laptop naar de winkel terug te brengen en daar te laten schoonmaken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij doet het nog wel, alleen paar toetsen niet.... uitzetten? ppff ik moet werken wat een ramp
Als er drinken met suiker overheen is gekomen, helaas dan is je toetsenbord zo goed als overleden.
Drinken zonder suiker is een kwestie van goed schoonmaken (wat je al gedaan hebt) en dan heeel lang laten drogen. In de buurt van de kachel.
Dat drogen kan best wel een aantal dagen tot een week duren.
Meestal valt dit niet onder de garantie. Maar je kan altijd even de voorwaarden controleren.
Er bestaan wel verzekeringen die dit dekken. Maar die sluit je af bij de aanschaf van je laptop. Dus ik ben bang dat je die niet heb.
Suc-6 en ik hoop dat het lukt met poetsen en drogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het valt niet onder de garantie, maar je kan het proberen bij mij was het ook gebeurt ik heb het opgestuurd en ze hebben het gerepareerd. Bij mij was het water alleen bij chocomelk is het wel een beetje anders, want er blijft sporen achter maar proberen kan altijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb ik ook gehad met mijn laptop, ik heb een nieuw toetsenbord gekocht voor erbij en werkt goed.
Is goedkoper dan laten maken.
Maar blijft jammer natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het inderdaad chocomel is dan zal het heel slecht drogen vrees ik suiker kristallen en vette troep maken het allen maar erger
Dus dat lijkt me geen goeie betrouwbare optie Het zal je wat geld kosten vrees ik maar laat het maar gewoon doen.
Bovendien kan je op die manier ook ander problemen die er eventueel zijn onstaan of nog zullen onstaan voorkomen.

Duur lesgeld maar toch.

succes
capthavoc