Ik heb een SITECOM WL-562 v1 002/WL341 router kan ik deze gebruiken als Netwerkswitch ?

Moet ik dan de blauwe ingang gebruiken of als ingang Lan1

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Je kan 'm gebruiken als netwerkswitch als je de routerfunctionaliteiten kan uitschakelen.

Sluit dan wel alle apparaten aan aan de LAN-poorten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt me opweg geholpen maar hoe schakel ik de routerfunctie uit
waar ik ik dit vinden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Moet je even in de handleiding kijken. Mogelijk kan je dat met 1 enkele instelling veranderen. Als dat niet zomaar kan zou het moeten volstaan om op 1 van beide routers de dhcp-server uit te schakelen, in principe maakt dat niets uit maar het best is waarschijnlijk om dat uit te schakelen op de router die je als switch wilt gebruiken om zeker te zijn dat er 'instelling-technisch' gezien niets misloopt. Als het mogelijk is ook firmwarematig het WAN uitschakelen (maar mogelijk is het ook voldoende als daar gewoon fysiek niets op wordt aangesloten). Als het wel mogelijk is WAN uit te schakelen is het ook mogelijk dat de WAN-poort een LAN-poort wordt. Handig, dan heb je een extra poort. Ook even controleren in de handleiding, dit. En waarschijnlijk zal je ook handmatig het ip-adres van de router die je als switch wilt gebruiken moeten veranderen. Eventueel andere zaken als firewall en dergelijke uitschakelen in die router. Kortom: doorloop even alle instellingen van die router die je als switch wilt gebruiken en schakel handmatig alles uit wat een switch niet moet kunnen/doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
DHCP uitschakelen en het IP-adres in de scope zetten van het modem. Modem op LAN-aansluiting aansluiten van router.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet zo'n goed idee, dan heb je een router meer. Ik ga ervan uit dat de vraagsteller een extra router heeft die 'echt' als router fungeert.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik beschrijf alleen maar wat hij moet uitschakelen qua routerfunctionaliteiten. Maar nu zie ik pas dat je dat zelf ook al had gedaan. Ik had die reactie niet gezien, sorry.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt, routerinstellingen goed zetten (uitschakelen) en gewoon de LAN-aansluitingen gebruiken (tenzij firmwarematig een LAN-poort van de WAN-poort gemaakt kan worden. Modem niet van doen, die moet achter de 'echte' router staan.