Kan het kwaad als mijn voeding meer Watt levert dan nodig is?

Bij het samenstellen van een nieuwe pc ben ik nu bezig met het zoeken van een bijpassende voeding. Heb er momenteel een voeding van 800 Watt bij geselecteerd, maar nu vraagt mijn pc 700-800 Watt. Kan het enige problemen of schade met zich meebrengen als ik er een voeding van 1100 Watt in zou plaatsen?

Toegevoegd na 12 minuten:
De efficiëntie van de 800 Watt voeding is 88%.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
2.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En wat voor supercomputer heb je dan wel niet als je pc 800 Watt nodig heeft? Ik heb zelf onlangs nog onderdelen voor een aardige game pc besteld en ik kom toe met een voeding van 550 Watt. Dus ik ben echt wel benieuwd naar je configuratie.

Het beste antwoord

Dit kan geen kwaad sterker nog dit is juist aan te bevelen.
De voeding die je gebruikt moet altijd meer watt dan vraag kunnen leveren.
Anders zou je voeding doorbranden of in zijn beveiliging springen.
Een voeding van 1100 watt kan maximaal 1100 watt leveren.
Als je pc 500 watt vraagt levert die voeding ook maximaal 500 watt.
Een ideale voeding van 1100 watt zou bij een vraag van 500 watt ook 500 watt uit het stopcontact halen. Nu is geen voeding ideaal dus dat zou iets meer zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee hoor, die voeding kan gewoon meer stroom leveren dan de computer vraagt. Dat is geen probleem, alleen meestal iets duurder dan nodig in aanschaf.