Mag een een nieuwe computer verschillende zoemtonen laten horen?

Ik heb een nieuwe computer. Het is een Acer AX3300 desktop. Af en toe verandert de lichte zoemtoon tijdens het werk van toonhoogte of volume. Als ik een heel zacht klapje op de console geef zoemt hij weer normaal. Moet ik mij hier zorgen over maken?

Szal.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Nee, geen zorgen. Hier is sprake van resonantie van je kast door het trillen van een harde schijf of ventilator.
Er is wel wat aan doen, door dik plakband te plakken aan de binnenkant van je kast op de juiste plekken, maar daarvoor moet je kast open, ik weet of je daar 'in' voor bent.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onzin, terug met dat ding, het is nieuw en het hoort niet.
Cryofiel
14 jaar geleden
Klopt, Antwoordman. Dit klinkt als een veelvoorkomend geval van resonantie. Wat ook vaak helpt is een dun viltje of ringetje of paperclip of een stuk papier dat een paar keer is dubbelgevouwen, onder één van de hoeke van de kast plaatsen. Daarmee veranderen de mechanische spanningen in de kast, en ben je van dat gezoem af. Waar je de verhoging moet plaatsen, is een kwestie van proberen. Zorg ervoor dat je de kast niet laat stoten of bonken tijdens het proberen, want dat is slecht voor de harde schijf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vast resonantie.
Voel met de achterkant van je hand wat er meetrilt.
Zet de computer op een laagje vilt.
Draai de schroefjes van de behuizing aan de achterkant aan.

Andere antwoorden (1)

Een lage toon duidt op resonantie. Een hogere toon kan op een defecte harddisk of een slechte fan duiden. Als je je zorgen maakt, kun je misschien toch beter even teruggaan naar de winkel. Je moet kunnen vertrouwen op je computer en de zoemtonen zorgen dat je er minder vertrouwen in hebt, waardoor je minder plezier hebt van je nieuwe computer.