Waarom gaat mijn nieuwe laptop uit als ik hem dicht klap?

Ik doe hem aan, klap hem dicht en na 5 minuten gaat hij uit.
Tijd om heet te worden heeft hij niet.
Schermbeveiliging staat aan en als hij de hel avond open geklapt staat is er niks loos.
Maar zodra ik hem dicht doe....
:(

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.3K
Cryofiel
9 jaar geleden
Gaat hij uit, of gaat hij in de slaapstand? Als hij echt uitgaat: meestal heeft een laptop ergens een instelling die aangeeft wat er moet gebeuren als je hem dichtklapt: alleen scherm uit, of sluimerstand, of slaapstand, of helemaal uit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Welke OS heb je op laptop zitten?
Linux, Windows of OS X.
Er zijn ook andere smaken mogelijk, maar waarschijnlijk is het windows 7 of 8.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wees blij dat ze geen tijd heeft om warm te worden, want warmte is slecht voor elektronica. Ik vermoed dat het komt door een driver, dat had ik namelijk jaren geleden ook als ik een bedrade netwerkverbinding aansloot (Acer TravelMate 7730).

Antwoorden (2)

Dan staat dat zo ingesteld in het energiebeheerschema. Dit kun je zelf naar wens aanpassen. Bijvoorbeeld dat ie vijf minuten na het dichtklappen vanzelf afsluit, of tien minuten nadat de laptop niet gebruikt is.
Plaatje bij antwoord
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens je foto staat hij bij mij op slaapstand.
Maar hij slaat gewoon af. Ik moet hem weer opstarten als ik verder wil.
Dit is zo insteld in je OS. Dus je hebt er zelf voor gekozen of het OS heeft deze actie voor jou gekozen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Waar staat OS voor?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Operating System. Het besturingssysteem
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
MS-D"OS"
"OS"X
i"OS"