Ik ben een ps5 gamer maar wil overstappen naar pc, welke pc is geschikt?

Nu mijn vraag was welke Gaming Pc is best geschikt voor High End games ik keek online en heb een pc gevonden voor €1900 met deze specificaties

I9 11900
Msi Gaming x trio RTX 3090 24gb
Msi z590 Tomahawk wifi
Msi Coreliqiud 240mm
Kingston fury 16 gb 3600MHZ DDR4
1 tb ssd 3gb/sec write speed
Deepcool Matrexx mesh 55 ARGB
Corsair RM850x 850W
Windows 10 pro

Is dit een goede PC voor dit prijs of zou ik best verder zoeken?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden

een jaar geleden
in: Hardware
1.8K
LeonardN
een jaar geleden
Ik zou even een account aanmaken op Tweakers en het daar vragen op het Forum.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2005138
Hou je wel goed aan het format om de vraag te stellen daar.
Er zitten een aantal vreemde keuzes in zo op het eerste gezicht.
Geef daar ook aan of je op een monitor (resolutie) denkt te gaan gamen, of dat je op je (4k?)TV verder gaat.
Ook is van belang of je wensen hebt in het aantal fps dat je wil bereiken en in welke games. Ik zou gokken dat 32GB RAM en Windows 11 te prefereren zijn.
Windows zou ik sowieso los kopen bij een key-verkoper. Dan kost het je maar 10 euro ipv 80 ofzo.
Andere vreemde keuze is de i9 11900 een oudere Intel?
Gok dat AMD (AM4) een betere keuze is. Maar wellicht is het zelfs slimmer voor AM5 te gaan omdat je dan later nog kan upgraden naar een snellere CPU.
Zelf zou ik altijd voor 2 SSD's gaan.
1 Om Windows + software op te gooien
1 Om games op te zetten
Als je dan Windows opnieuw wil installeren kan je je games laten staan.

Antwoorden (1)

Er zijn veel verschillende pc's die geschikt zijn voor gaming. Het hangt af van je budget en welke games je wilt spelen. Een goede start is om te kijken naar pc's met een krachtige processor, voldoende RAM en een goede videokaart. Het is ook belangrijk om te investeren in een goede monitor en gaming accessoires.
10 maanden geleden