Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

heb een acer aspire 5810 T accu blijft op 35 % hangen ,weet iemand raad ?

hoi acer aspire 5810 T ,de accu blijft op een x % hangen ,en als ik de oplader eruit haal slaat de laptop gelijk af ,maar als ik de accu erin zet branden wel alle lampjes SD etc etc ,ik weet heel niet wat ie mankeert ,
Kan iemand mij roede raad geven ,is die nog te redden ,,,,,,,,,,,,,
M,v,g
Fred

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
797
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer de accu eens te kalibreren.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dit wijst op het feit dat je accu aan het einde van zijn leven is. Als laatste zou je kunnen proberen de accu te flashen, paar keer heel kort de plus met de min pool verbinden. Let op, heel kort is ook heel kort. Mocht hij het weer gaan doen zal dit voor een niet al te lange tijd zijn, dus reken op aanschaf van nieuwe accu! Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik dank u .Iemand zij ook al een nacht in de vriezer leggen ,
vraagje als er allemaal pinnetjes zitten die aansluiten op het moederbord ,hoe weet ik dan wat plus of min is etc
M,v,g
fred
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Meest buitenste zijn meestal de Polen. Wat hier boven staat is gedeeltelijk waar, ik geef ook aan heel kort. Dat is echt even aantikken meer niet. En zie het zo, ze zijn al stuk!
Wordt de verminderde capaciteit van de laptopaccu echt storend, dan dient de vraag zich aan: is de laptop al aan vervanging toe of is alleen een nieuwe laptopaccu kopen een oplossing? Als de laptop nog een jaar of drie meekan, is een nieuwe laptopaccu het overwegen waard.

De garantiepapieren opzoeken is dan tijdverspilling: de fabrikanten hebben deze slijtage van garantie uitgesloten, zoals autohandelaren dat doen bij autobanden. Krijg je op de laptop doorgaans een of twee jaar garantie, op de laptopaccu is dat zelden meer dan een half jaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding