Kan mijn powerpc G5 quadcore 2.5 GHz 16GB ram nog even mee?

Ik heb een wat oudere G5 thuis staan.
Nu doet ie het nog goed, maar sommige programma's werken er niet meer op.
Snel is ie nog genoeg.
Gebruik 'm voornamelijk voor CS4.
Zijn de huidige Intelcores nou echt zoveel sneller? Heb ook een MacBook pro 3.06 GHz, en G5 loopt
over het algemeen sneller.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

De nieuwe quadcore i7's zijn zeker een stuk sneller(zie bron CS5 bench) dan de core 2 duo's (die ongeveer gelijkwaardig waren aan de g5's).

Als je dan bedenkt dat de nieuwe mac's 4,8 en 12-core systemen zijn (of dat altijd goed meeschaalt in CS weet ik niet) kan je misschien een nieuwe aankoop rechtvaardigen. Zeker als je er beroepsmatig mee bezig bent en tijd=geld een issue is.

Als je puur hobbymatig bezig bent is het altijd de vraag of je het er voor over hebt, maar daar kan alleen jij wat over zeggen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dit is ook nog een benchmark, maar dan synthetisch dus dat zegt niet altijd alles.

http://www.primatelabs.ca/geekbench/mac-benchmarks/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles behalve Flash zal redelijk goed zijn best blijven doen
zet er windows op en je kan er weer mee verder ;)
al vraag ik me af of hij dan net de powermac cpu niet tegen hetzelfde probleem op loopt met flash in elk geval ?

Ik zou het graag eens proef ondervindelijk doen maar ja ik koop daarvoor geen powermac g5 meer
das een beetje te duur experiment

maar reken er maar op dat hij snel achter gaat lopen en veel kun je daar niet meer aan doen.

Aangezien je geen 10.7 er op kan krijgen

Maar voor videobewerking audio bewerking etc etc prima ding hoor
Als experiment-je probeer eens linux voor powermac
ik heb het geprobeerd op powermac g4
maar daar liep het ook vast op flash
de rest als internet machine was leuk
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Windows op een G5? Dat gaat niet, of begrijp ik je verkeerd? Windows op de Mac werd mogelijk op het moment dat er Intel Cores in de Mac kwamen, toen werd een Mac een gewone x86 PC.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De flash problematiek is wel een goede, op een gegeven moment is de support en dus de veiligheid van flash opgehouden.
capthavoc
12 jaar geleden
je moet wel iets hebben als parralels
dan kan je er nog xp of lager op zetten
maar ja dat is uiteindelijk toch nog wel kreupel )
en je moet er weer geld aan spenderen op mijn g4 heb k het als ik met het goed herinner nog wel voor elkaar gekregen maar tja toen dacht ik waarom in hemelsnaam ?
dan koop ik liever een tweedehands xp bakje is waarschijnlijk goedkoper