Heeft een usb stick de mogelijkheid om muziek te starten waar je gestopt bent?

Ik luister vaak naar setjes die vaak meer dan 1uur duren, maar heb een heel druk leven dus gebeurd zelden dat ik 2setjes na elkaar kan beluisteren.
als ik dan mijn usb meeneem en ergens anders inplug moet ik ofwel opnieuw beginnen of doorspoelen wat een tijdje duurt natuurlijk.

dus: is een usbstick in staat om te starten waar je gestopt bent?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Nee, een USB stick kan dat niet omdat die niet weet wat voor soort gegevens opgeslagen zijn of uitgelezen worden. Het kan alleen als de computer of mediaspeler extra data opslaat (in een aparte file) waarin staat wat er al afgespeeld is, en dan moet de speler waar je het weer inplugt dat ook weer kunnen begrijpen. Die kans lijkt me niet zo groot.
gvrox
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wat zou dan eventueel wel een oplossing kunnen zijn?
gvrox
10 jaar geleden
Ik zie geen voor de hand liggende oplossing. Met welk(e) programma(s) speel je de muziek af ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Downloaden via soundcloud maar omdat ik niet overal over internet beschik gebruik ik dus usb stick. Mocht ik overal internet hebben wat zijn dan de mogelijkheden? Dan kan je enkel afspelen vanaf laptop/tablet?
gvrox
10 jaar geleden
Ik zou wat andere media players (bv VLC) proberen en zien of deze op kunnen slaan (hopelijk kun je dan de lokatie zelf opgeven, de USB stick wil je dan natuurlijk) waar hij gebleven is. Als je altijd netwerk hebt zou je kunnen proberen om te streamen vanaf thuis, maar dat is niet eenvoudig.