Wat voor voeding(watt) word mij aangeraden met deze setup?

Ik wil binnenkort een leuk pctje in elkaar zetten, en was benieuwd wat voor voeding en hoeveel watt mij wordt aangeraden!

CPU Koelers: Cooler Master Hyper TX3 EVO

Grafische kaart: NVIDIA PCIe ASUS GT640-2GD3

CPU Socket 1150: Intel® Core™ i7-4770 FC-LGA4, "Haswell"

Behuizingen Midi Tower: Zalman Z9 Plus (4x fan 120mm)

DVD-reWriters: Serial-ATA LG GH24NS

SSD: Kingston SSDNow V300 SV300S37A/60G, 60 GB SSD (2,5)

Moederborden: MSI Z87-G45 Gaming

HDD: Seagate Barracuda 7200.14, 1 TB

RAM: 2x 4gb dragon DDR3

Ik ben niet van plan om de pc uit te breiden of over te clocken, maar misschien eventueel een fan extra als te temp. te hoog is.

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 2 uur:
Bedankt voor de reactie's. Ik had die site al eerder geprobeerd alleen het bracht mij niet echt duidelijkheid.
Dus als ik het goed begrijp moet ik ruim voldoende hebben met 650 Watt?
Want ik heb ook gelezen dat teveel voeding ook niet goed is voor je pc.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik schat zo ongeveer 550-600 Watt, al is het dan krapjes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of je rekent zelf even uit.
http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
500 watt is meer dan genoeg hoor! Je gaat dan zelfs nog wat overschot hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een te hoog wattage maakt nooit wat uit. Te laag kan echter wel problemen opleveren.

Het beste antwoord

Teveel 'voeding' kan geen kwaad voor je pc, maar mogelijk verbruik je dan meer.

Maar ik zie dat de onderdelen vrij zuinig zijn. Een 300W voeding zou in feite ruimschoots moeten volstaan.

Toegevoegd na 3 minuten:
Laat je niet misleiden door websites waar je zogezegd het nodig wattage kan laten uitrekenen. Deze overdrijven altijd. Ik heb dat indertijd ook gedaan, het advies gevolgd en daarom een voeding van 750 watt in m'n pc gestoken. Achteraf bekeken had 500 watt meer dan voldoende geweest.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Geachte,een voeding van 450 watt is ruimschoots voldoende voor uw configuratie ik heb dezelfde configuratie als u behalve grafische kaart is GTX 770 werkt perfect op 450 watt mocht u toch in de toekomst nog componenten willen toevoegen dan raad ik u de Thermaltake Berlin 630 W-netvoeding aan die heb ik ook gestoken is een proffesionele voeding met enorme koeling groetjes.