Is deze SSD goed en kan deze in elke normale desktop worden gebouwd?

Vraag spreekt voor zich.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.aldi.nl/aldi_128_gb_interne_ssd_25_48_5_756_7848.html

Picture for question
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://tweakers.net/pricewatch/340873/samsung-840-evo-120gb.html Dit is "DE" SSD, voor minder geld met betere prestaties.

Het beste antwoord

De prijs van een SSD ligt ongeveer op 90 cent per GB, deze is zo'n 60 cent per GB, dat betekent dat er concessies zijn gedaan aan de kwaliteit van de gebruikte componenten/afwerking.

Als de data die je er op wilt zetten je lief is, blijf dan zo ver mogelijk van deze aanbieding vandaan, en spaar nog even door voor een Samsung 840 o.i.d.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ohja, je kunt 'm gewoon in je desktop inbouwen.
Wel even je OS opnieuw installeren zodat Windows zich bewust is dat het op een SSD draait....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In de regel zet je geen (waardevolle) data op een SSD. Als mijn SSD het morgen begeeft haal ik een nieuwe en zal de enige pijn het opnieuw installeren zijn van WIndows+progs+steam library(dat is dus tijd). Data zet je op een HDD en als je het goed doet in RAID of gebackupped. Als je wel waardevolle data op een SSD gaat zetten is het helemaal een peuleschil om deze te dubbelen(vanwege de relatief kleine opslaggrootte). Waarom ik deze niet zou kopen is vanwege de mogelijke slechtere prestaties.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://tweakers.net/pricewatch/340873/samsung-840-evo-120gb.html Sparen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zelfde prijs, nou dan hoef ik niet eens na te denken over wat ik zou kiezen... Overigens ben ik niet met je eens dat je waardevolle dat niet op een SSD moet zetten, al mijn waardevolle data staat op SSD. De techniek heeft zich inmiddels dusdanig bewezen, mijn iPhone 1 heeft nog steeds al mijn nummers /programma's/media sinds de aankoop, en dat is toch ook iets van solid state memory, en ondertussen heb ik al twee HD's moeten RMA' en.... heb vier Evo pro 256 op een raidcontroller in raid0+1(was goedkoper dan 512 evo in raid1)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het maakt niks uit of een HDD of een SSD stuk gaat. Als je back-up/raid setting goed is, is ie goed. SSD's gaan stuk HDD's gaan stuk. Waar jij over praat zijn allemaal persoonlijke voorbeelden, er zijn vast mensen die al gaan bibberen als ze over SSD's en opslag horen. moet zetten Ik heb het er niet over dat je het niet MOET doen, ik heb het er over dat het in de regel niet gedaan wordt. SSD=boot+progs HDD=cheapass opslag voor waardevolle data (raid of backup). Dat is de normaal, dat jij SSD's als opslag gebruikt is niet de meestgekozen weg. Ofwel, een SSD niet kopen omdat je die SSD niet vertrouwt is voor het gros van de mensen helemaal geen overdenking omdat er bijna geen of geen data(als in privéfoto's) op komt te staan. Of het zou daardoor geen overdenking hoeven zijn.