Wanneer kan je accu verminderen als je hem al die tijd al met de oplader erin hebt zitten?

Ik kom er net achter dat het verstandiger is als je, je accu eruit haalt als je met je laptop op netstroom zit.
Ik heb het al die tijd al gebruikt met netstroom.
Ik heb die laptop al zo'n half jaar met netstroom en accu gebruikt.
Ik wil het nu zo snel mogelijk goed gaan gebruiken. Dus de accu uit m'n laptop als ik op netstroom zit.

Hoe erg is mijn accu al beschadigd? (Of hoe je het ook wilt noemen).
En valt hij nog te redden als ik hem nu normaal (zoals het hoort) gaat gebruiken?

Toegevoegd na 1 minuut:
2e Vraag:

Oh, en hoe zit dat als je accu zelf leeg is?
Moet je hem dan weer in je laptop doen en opladen via netstroom?

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik heb trouwens een Toshiba Satellite. Ik weet niet of dit uitmaakt. Ik heb hem al een half jaar.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Reddie
10 jaar geleden
De accu eruit halen ??? Dat doet toch helemaal niemand.
En als de accu leeg is moet je hem inderdaad in de laptop opladen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mijn vriend die de opleiding ICT volgt zegt dat het beter is om je accu eruit te halen. Hierdoor gaat hij langer mee.
En volgens meerdere gegevens is dit beter voor je accu.
http://www.goeievraag.nl/vraag/elektronica/overig/gaat-accu-langste-mee.94268
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan heeft die vriend van je nog veel te leren :P Accus kan je gewoon laten zitten (je kan juist schade aan de accu brengen als deze niet in de laptop zit :P) Alle moderne laptops zijn ook netjes beveiligd tegen overladen. Af en toe (1x per maand) de laptop laten ontladen/leeglopen is voldoende om de batterij zo goed mogelijk te houden. Sluit vervolgende de adapter weer aan zodra de laptop zegt dat de batterij bijna leeg is (ook is de batterij beveiligd tegen een gehele ontlading) De batterij wel uit direct zonlicht houden en extreme warmtes.Hier kan de batterij namelijk niet goed tegen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Thanx ;)

Antwoorden (1)

Als je je laptop PERMANENT aan de netstroom heb hangen, dan is het inderdaad verstandig de accu eruit te halen, dit om de totale levensduur van de accu niet te verkorten. Bewaar hem dan op een koele plaats en zorg dat hij 40-60% opgeladen is (dus niet 100%). Een accu die niet regelmatig ontladen/geladen wordt verliest nl zijn capaciteit.

Maar als je regelmatig ook je laptop op accustroom gebruikt, dan kun je hem natuurlijk gewoon laten zitten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is zooooo 2001... wat een oud riedeltje dit. Alle laptops zijn allang beveilgd tegen overladen! Lekker laten zitten die accu.. komt anders alleen gezeik van! Wel af en toe ontladen/leeg laten lopen en uit warme omgevingen/direct zonlicht halen..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het af en toe de accu goed leeg opgebruiken is prima, elke accu of batterij heeft een geheugen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Thanx allemaal ;) .