Ik heb geen geluid meer op mijn PC. Waar kan dit allemaal aan liggen?

Toegevoegd na 7 uur:
Ik heb windows 7 en die opnieuw geinstalleerd.
Ik heb drivers opnieuw geinstalleerd.
Ik zie geen uitroepteken in de systeem.
Ik heb andere speakers geprobeerd.
De volume staat aan van zowel windows als de mediaplayer.
De speakers zijn in de juiste uitgang (groen) en goed ingedrukt.
De uitgang staat goed. Zowel digitaal als analoog geprobeerd.
Als ik de uitgang softwarematig op de TV zet (hdmi uitgang) dan heb ik wel geluid.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Te veel om op te noemen.
Wat heb je al geprobeerd en wat heb je gedaan tussen wel en geen geluid meer?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
moordligger heeft gelijk.beetje weinig info.kan aan 100 dingen liggen.te veel om allemaal uigebreid uit te leggen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb, wat ik al geprobeerd heb, inmiddels toegevoegd aan de vraag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welke apparaten staan er in apparaten beheer (configuratie scherm) onder audio apparaten? (Staat je geluidskaart daar wel bij?
Is het een onboard (op je moederbord) en apart geluidskaart?
Indien onboard, staat deze wel aan in de bios?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het is een onboard.
Staat wel bij de drivers, anders zou de geluid op de TV ook niet werken, denk ik.
Maar of het bij de bios staat? Ik weet niet... ik heb daar nooit iets van geluid gezien. Hoe moet dat heten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hdmi maakt geen gebruik van je ingebouwde geluidskaart (blijft digitaal).
Boekje van moederbord nog? Zoek eens op audio instellingen in bios.

Het beste antwoord

zal vast 1 antwoord geven.wacht verder op meer info.
hoofdtel. gebruikt? als die erin zit,eruit halen.ikzelf heb ooit gehad dat in de aansluiting iets bleef hangen zodat laptop dacht dat er nog steeds een koptelefoon in zat.paar keer stekkertje in-en eruit gehaald.tot er binnenin palletje of iets terug schoot.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus in de aansluiting zit 1 of ander palletje dat detecteert of een hoofdtelefoon is aangesloten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja,eigenlijk ook logisch.speakers moeten ' doorhebben' dat ze moeten stoppen met geluid maken. dit wordt idd mechanisch geregeld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Doet hoofdtelefoon (is dit een aparte?) aansluiting het wel dan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als hij ingeplugt zit wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit klopt niet, want wanneer ik de kabel van mijn speakers eruit haal, en op het ijzeretje drukt, dan hoor ik ruis.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deze gekozen als beste antwoord, vanwege een tip die ik nog niet kon.
Maar helaas, deze werkte dus ook niet. Mijn PC herkend het als er iets is aangesloten, of niet.
Hij geeft wel geluid in de koptelefoon, overigens. Maar niet op beide speakersets die ik heb getest. Echt heel vreemd.

Andere antwoorden (1)

U kunt deze stappen alleen uitvoeren als u bent aangemeld als beheerder.

U kunt Apparaatbeheer als volgt openen: klik op de knop StartAfbeelding van de knop Start, klik op Configuratiescherm, klik op Systeem en onderhoud en klik vervolgens op Apparaatbeheer.‌ Beheerdersmachtiging vereist Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

Vouw de categorie Besturing voor geluid, video en spelletjes uit. Als er een geluidskaart wordt vermeld, is deze geïnstalleerd. Als er geen geluidskaart wordt vermeld, moet u er een installeren. Zie Een geluidskaart installeren of verwijderen..

Notitie

Als er volgens u een geluidskaart is geïnstalleerd, maar deze niet onder de categorie Besturing voor geluid, video en spelletjes wordt weergegeven, vouwt u de categorie Overige apparaten uit en controleert u alle apparaten die hier staan vermeld.

Als er een geel vraagteken staat naast de naam van de geluidskaart, is er mogelijk een probleem. Klik opnieuw met de rechtermuisknop op de naam van de geluidskaart en klik op Eigenschappen.

Klik op het tabblad Algemeen en kijk in het vak Apparaatstatus om vast te stellen of er problemen met de geluidskaart zijn.