Kan een laptop met wifi zonder problemen worden gebruikt via een trage internetverbinding?

Heb een jaar geleden zowel een desktop en een laptop gebruikt via een trage internet verbinding. De laptop dus zonder wifi.
Kan ik nu zonder problemen een nieuwere versie laptop met wifi gebruiken via die trage internetverbinding lan 100mbps.
Voorlopig even voor email, office en surfen.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.goeievraag.nl/vraag/computers-internet/hardware/100-mbps-internetsnelheid-snel-wel.374472
Bovenstaande vraag is een jaar oud. Ik zoek naar meer actuele informatie.

Toegevoegd na 3 uur:
UPDATE na 2 antwoorden:
Is een PC die vooral gericht is op het gebruik via Wifi ook geschikt voor het gebruik via een modum zonder snel internet.
Het hebben van dat snelle internet hoeft geen snellere verbinding te geven als als de software en de hardware die mogelijkheid niet hebben. Zo ook omgekeerd. Dacht ik.
Maar dat is juist dat wat ik me afvraag. Ik weet er nog niet genoeg van.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ik ga er vanuit dat je de situatie als volgt bedoeld: Een laptop maakt via WiFi verbinding met een accespoint, of WiFi-router, of WiFi-modem die vervolgens verbinding maakt met het internet (de kabel, of de adsl)

Of simpel gezegd: het internetsignaal loopt via de wifi naar de laptop.

WiFi heeft zijn eigen meta-informatie om de WiFi-verbinding in stand te houden. Die meta-informatie is onafhankelijk van de internetverbinding.

Zie het als een waterleiding waar water door stroomt. Het kan die buis ook niet schelen hoe hart het water stroomt. Het enige waar die buis zich druk om maakt is dat het water er aan de ene kant in gaat en aan de andere kant weer uit.

Zo ook met WiFi waar internet door 'stroomt'.

Bij de waterleiding bepaald de waterdruk de snelheid van het water. Zolang de buis niet te dun wordt vormt de buis nauwelijks een obstakel.
Zo ook met WiFi. Een normale, moderne WiFi verbinding is tegenwoordig ruim snel genoeg om het internet door te laten een hele oude versie kan wel wat voor extra vertraging zorgen. ("dunne buis")
Maar vanaf een bepaald moment is een nog snellere WiFi zinloos omdat het internet toch niet sneller is. Net zoals een hele dikke buis in de waterleiding overkill is voor een beetje waterdruk.

Dat zijn de factoren waar je dus rekening mee moet houden.

Concluderend:
- Een snellere WiFi heeft geen last van een traag internet.
- Wanneer het internetverkeer vertraagd werd door een oude WiFi zal een snellere WiFi voor verbetering kunnen zorgen.
- Is het internet zelf traag, dan zal het door een snellere WiFi niet merkbaar sneller worden.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Ja, het kan dus gewoon zonder problemen !