Hoe kan ik een oude laptop met een andere harde schijf resetten?

Ik heb een oude laptop waar ik een harde schijf van een andere laptop ingestoken heb. Nu wil ik hem opstarten en dan vraagt hij een Gebruikersnaam & wachtwoord. Het probleem is dat ik nooit bij mijn 2 laptops een gebruikersnaam moest intikken.
Hoe kan ik dit omzeilen of hoe kan ik mijn laptop resetten zodat ik terug een nieuwe computer heb?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En dan kan ik de laptop terug gebruiken met geen gegevens van Windows, neen toch?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je kan je laptop helemaal resetten doormiddel van een windows installatie cd of dvd. als je hiermee opstart kun je de harde schijf formateren en windows er opnieuw opzetten.

Het beste antwoord

Het gaat waarschijnlijk over Windows. Er zijn meerdere mogelijkheden.
Ik beschrijf mogelijkheden tot volledig schoon her-installeren van Windows.
Data op je schijf gaat verloren.

De meeste laptops worden met een herstelpartitie (recovery) uitgeleverd. Hiermee kun je Windows weer schoon installeren vanaf de harddisk zelf.
Probeer in het recovery-menu te komen door F8 te drukken tijdens het opstarten.
Vanaf daar kun je windows volledig schoon herstellen.
Je kunt proberen te repareren. Mijn ervaringen daarmee zijn matig maar je kunt het altijd opnieuw proberen, met volledig schoon installeren als laatste optie.
Schoon installeren is het meest betrouwbaar, alle 'reparatie' mogelijkheden werken meestal slecht.

Andere optie: Brandt op een andere laptop een Windows herstel CD. Zoek op internet hoe dit moet. De windowsversie moet overeen komen met de windows op je laptop.
Dus 32 of 64 bits, XP, Vista of 7, home of pro: het moet hetzelfde zijn.
Met die herstel-CD kun je dan opstarten (in BIOS: Start van CD) en je computer weer opnieuw installeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je zult een 'hard reset' moeten doen. Dit staat hoogstwaarschijnlijk in de handleiding van je laptop en anders zul je even op internet moeten kijken hoe dit bij jouw laptop moet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Twee makkelijke manieren om dit te doen zijn:

Manier 1:
Met gebruik van een Windows installatie schijf moet je als eerste je hardeschijf formatteren en dan opnieuw voorzien van een Windows versie.

Manier 2:
Download "Ophcrack" en brand dit op een cd/dvd en laat dit in je drive zitten, laat je computer herstarten en boot via de cd. Als je geluk hebt vind Ophcrack je inlog gegevens.