Ga niet zomaar intern geheugen kopen. Het is belangrijk dat de geheugenmodules in uw computer van het zelfde type zijn. Is dit niet het geval dan zal het extra geplaatste geheugen de computer eerder vertragen dan versnellen.

Om er achter te komen welk geheugen u nodig heeft is het van belang dat u weet welke hardware u heeft. Om precies te zijn welk moederbord. En dus welk Intern geheugen daarop hoort. Als u een merkcomputer heeft zoals Acer of HP dan kunt u op de website van de fabrikant informatie vinden over het RAM geheugen wat in uw computer of laptop zit. Dit doet u met behulp van het modelnummer of de modelnaam. Mocht u een zogenaamde kloon computer (merkloos) in uw bezit hebben dan kunt u door middel van speciale software uitvinden welk moederbord en welke geheugenmodules er in uw computer aanwezig zijn. SiSoftware Sandra 2009 SP3a 15.97 is zulke software. Met Sisoftware Sandra kunt onder andere identificeren welke onbekende hardware er in uw PC aanwezig is. Dus niet alleen geheugen modules.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hoi, op onderstaande link voer je het gevraagde in en dan krijg je exact het geheugen wat je nodig hebt. makkelijker kunnen wij het niet maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het externe geheugen van een computer wordt RAM geheugen genoemd. RAM staat voor Random Access Memory. In tegenstelling tot ROM (Read Only Memory) geheugen, kan RAM zowel gelezen als geschreven worden. De gegevens die in de RAM geheugen opgeslagen worden raken verloren als de voedingsspanning wegvalt. Het RAM geheugen is een tijdelijk geheugen dat nodig is om de verschillende toepassingen in een pc te laten draaien.

De twee soorten geheugen die tegenwoordig het meest gebruikt worden in computers zijn DDR SDRAM en DDR2 SDRAM. In deze afkortingen staat DDR voor Double Data Rate. SDRAM staat voor Synchronic Dynamic Random Access Memory. DDR2 is de tweede versie van Double Data Rate SDRAM en is twee keer zo snel. Dit laatste geheugen wordt in nieuwe types pc’s en notebooks het meest gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een nieuwe inhoud voor je hersenpan wilt aanschaffen, raad ik je aan om een goede hersenchirurg op te zoeken in de Gouden Gids. Daarbij is het slim om op te zoeken wat voor soort hersenen je graag wilt, voordat je wordt opgescheept met die van een ontslagen vuilnisman.