weet iemand waarom ik op een 2 tb externe schijf van sony het bericht krijg dat een bestand te groot is voor het bestuurings systeem?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

harde schijf waarschijnlijk geformateerd in fat 32. max. 4gb bestanden.
ga naar tekstvak waar je in windows kunt typen wanneer je iets zoekt.
in xp is dat start en dan uitvoeren.
typ dan onderstaande.
ervan uitgaand dat je schijfletter van je 2tb-schijf E is.
anders uiteraard schijfletter van je schijf pakken.
info die erop staat gaat niet verloren in principe,maar persoonlijk zou ik deze tijdelijk ergens opslaan.

convert e: /fs:ntfs
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk is de schijf als FAT32 geformatteerd. FAT32 kan bestanden aan van max 4GB. Je kunt je schijf converteren naar NTFS. Dan is het probleem verhopen.
bamibal
10 jaar geleden
bamibal
10 jaar geleden
Hier een beschrijving: http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/convert-hard-disk-partition-ntfs-format#1TC=windows-7