Wat is een normale laadduur voor een Li-Po accu?

Ik heb op Wikipedia het artikel over Li-Po accu's (http://nl.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion-polymeer-accu) gelezen. Hierin staat dat de accu in zo'n anderhalf uur opgeladen is. Mijn ervaring met een tablet met zo'n accu is echter dat deze toch wel zo'n 4 à 5 uur bezig is.

Weet iemand wat de feitelijke standaard is voor dit soort accu's?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Dit hang van 2 dingen af.
De stroomsterkte van de accu
en de stroomsterkte van je lader.

Simpelweg:
Wanneer je accu 1.5Ah is. Zal deze er 3 uur over doen met een lader van 0,5Ah. Een tablet zitten vaak laders bij die vrij licht zijn. Dit zal dus langer duren.
Zelf zit ik in de modelbouw. Daar laad ik in een half uur makkelijk een accu op ja.
De accu's die ik gebruik zijn 3Ah. Wanner je hier 6Ah op zet met de lader zal deze in een half uur op zijn.
Wil je dus sneller laden: zoek dan een lader die een grotere stroomsterkte levert.

gr
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hartelijk dank voor je reactie! Ik wilde graag narekenen met deze gegevens hoelang het opladen bij mij zou moeten duren maar de fabrikant geeft over de accu en oplader helaas geen gegevens Ah.