Gaming computer upgraden ?

Ik heb ik 2008 een computer samengesteld en in plaats van deze keer een hele nieuwe computer kopen zou ik hem graag willen upgraden. Ik vraag me echter af wat ik nou precies moet upgraden om een computer goed te laten lopen.

De onderdelen die ik van plan ben te behouden zijn de volgende:
Stroom: OCZ StealthXStream 600 Watt
CD/DvD speler: Lite On LH-20A1S, Serial ATA150
Card reader: Apacer 15-in-1
Harde schijven: 2x Samsung Spinpoint T166, 320GB, 7200RPM, 16MB
Geluidskaart: Creative X-Fi XtremeMusic
Behuizing: Antec Nine Hundred
CPU Cooler: Arctic Freezer 7 Pro

De onderdelen die ik wil toevoegen:
Moederbord: ASRock 870 Extreme3
Videokaart: MSI R6870 Hawk
CPU: AMD Athlon II X3 450
RAM: Kingston ValueRam 4GB DDR3-1333 CL9 kit

De grootste vraag die ik dan uiteraard ook heb is, zullen de voeding en CPU cooler nog mee gaan ? Waar moet ik op letten ? Ik stel de computer "pas" over 2 maanden samen maar verwacht niet al te grote veranderingen in de upgrades aangezien mijn budget rond de 300 euro ligt. De geluidskaart word momenteel niet gebruikt aangezien de moederbord voldoende geluid levert voor mijn headset.

Alvast heel vriendelijk bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Ja dat moet wel lukken, 600 watt is voldoende en de cooler is compatible met AM3. Maar waarom ga je niet voor een AM3+ moederbord? Dan kan je straks weer de nieuwe AMD CPU's in je systeem steken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://tweakers.net/pricewatch/280318/gigabyte-ga-870a-usb3-(rev-31).html Bijvoorbeeld, maar kijk gewoon goed of de opties erop zitten die jij wil. Sata3 en USB3 zijn natuurlijk altijd mooi meegenomen.
de voeding is nogal krap, en je zou beter een phenom x2 kunnen nemen dan een athlon x3, aangezien er vrijwel geen games zijn die meerdere cores belasten is de phenom met 2 snellere cores beter en waarschijnlijk goedkoper