Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe open ik een hdmi poort op mijn PC?

Ik ben van plan 3 monitoren te gaan gebruiken op mijn pc. Ik heb precies 3 openingen waar ik de monitoren kan gaan aansluiten, maar 1 hiervan werkt niet. Ik heb van anderen gehoord dat het mogelijk is deze te openen zodat deze wel werkt. (Ik heb een zelf gebouwde game pc).

Toegevoegd na 14 minuten:
Edit: Mijn videokaart: AMD Radeon HD 6850

Toegevoegd na 25 minuten:
Mijn vraag was een beetje onduidelijk. Ik heb niet alleen maar HDMI poorten. Ik heb 1 hdmi poort, en 2 vga poorten waarvan er 1 niet werkt. Deze poorten zitten wel allemaal op de video kaart. Hoe kan ik die ene vga poort openen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
9.7K
gvrox
12 jaar geleden
Geef eens wat meer informatie, oa wat voor videokaart en wil je ook nog 1 aansluiting op het moederbord gebruiken ? Zo ja, dan kan het zijn dat de uitgang op het moederbord automatisch uitgezet zijn omdat je een aparte videokaart hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb de vraag bijgewerkt. Als ik een monitor op de moederbord aansluit kan ik toch geen goede games meer spelen?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Volgens mij heb je geen 2x VGA maar 2x DVI. Als je geen Display Port aansluiting hebt dan kun je misschien niet 3 monitoren tegelijk aansluiten. AMD zelf zegt dat je om 3 monitoren aan te sluiten, je een actieve Display Port naar DVI (of naar HDMI) dongle nodig hebt. Dit komt omdat de HD6850 maar voor 2 uitgangen tegelijk de clock kan genereren; en voor Display Port heeft ie een aparte clock generator.
(Lees meer...)
gvrox
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, ik denk dat ik dan toch voor één 3d monitor ga

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding