Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt TP-Link?

Om op de bovenverdieping een pc te voorzien van internet (zonder wifi) heb ik zo'n TP link (TL-PA211) AV200 Mini Powerline Adapter gekocht. In de winkel vertelden ze mij dat ik er aan eentje voldoende heb.
Ik dat ding in het stopcontact gedaan, parr knop ingedrukt, wachten en....
natuurlijk niks. Geen internet.
Ik vind de installation guide een beetje onduidelijk, maar heb het idee dat ik 2 van die dingen nodig heb. Eentje boven en eentje beneden (aangesloten op modem of router).
Heeft iemand ervaring met deze dingen en kan die mij zeggen of ik daadwerkelijk een 2e nodig heb?

Toegevoegd na 13 seconden:
http://nl.tp-link.com/products/details/?model=TL-PA211

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
14.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet niet precies hoe het werkt. Wat ik je mee kan geven is:
Ik heb verschillende van die dingen gehad, en elk was een paar.. 1 zender en 1 ontvanger.
gvrox
10 jaar geleden
@stratostyx: uiteraard zijn beide apparaten zowel zender als ontvanger, anders zou je data maar 1 richting op kunnen gaan. @almighty: dat klinkt dan als een winkel die je het liefst moet vermijden, want dit is wel een heel raar advies

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Voor powerline adapters heb je altijd twee apparaten nodig: een zender (die je inplugt waar je wel bedraad internet hebt, bijvoorbeeld naast je router/modem) en een ontvanger (die je gebruikt waar je internet nodig hebt). Nadat je de eerste twee hebt aangesloten kun je makkelijk nog een extra adapter toevoegen om nog een apparaat aan te sluiten, maar je hebt hoe dan ook twee nodig.

Toegevoegd na 1 dag:
Als je nog een adapter wilt kopen is het verstandig om weer eenzelfde te kopen. Er zijn namelijk adapters met verschillende protocollen in omloop en om zeker te weten dat je tweede kastje met het eerste kastje om kan gaan is eenzelfde kastje kopen de veilige keuze.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding