Hoe kan ik een netwerk opzetten voor een basisschool?

Ik ben voor een kennis een netwerk aan het opzetten voor een basisschool. Heeft iemand tips? We willen dat gebruikers op een willekeurige computer inloggen en dat hun gegevens dan geladen worden vanaf de centrale server.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Het is lastig dat in een kort berichtje helemaal te omschrijven, maar de "centrale server" die je noemt, moet dan aangemerkt worden als de "domeinserver" (domain server / domain controller) en op de werkstation (clients) moeten dan zwerfprofielen (roaming profiles) worden ingesteld.

De meeste info hierover is in het Engels, maar een leuke Nederlandstalige ondersteuning is hier te vinden:
http://patrick.familiekoning.com/project8/studietaak_3_hoe_installeer_ik_een_domain_controller.html

Succes!