Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als ik mijn pc opstart flikkert het beeld gedurende een minuut of meer maar ik hoor er ook een knisperend geluid bij, weet iemand wat ik moet doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
705

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Kijk eens of alle stekkers goed in je beeldscherm zitten, het zou kunnen zijn dat de voeding van je beeldscherm er niet goed in zit.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Heb je een LED beeldscherm, dan is het meestal de powersupply van je beeld scherm.
Heb je een wat ouder type LCD scherm (zonder LEDs), dan worden er smalle TL-buisjes in het scherm gebruikt voor de verlichting. Deze buisjes worden gevoed door een hoge spanning. Bij een LCD scherm kan het dus ook aan de voeding liggen van de TL verlichting, ook wel backlight inverter genoemd. Zie voor meer info de link in de bron.
In beide gevallen is het zaak dat je tijdig naar je beeldscherm laat kijken, want het zou zo maar kunnen zijn dat deze er ineens mee ophoudt...
Hou er dus rekening met de kans dat je binnenkort een nieuw beeldscherm zal moeten kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding