Wat is de grootste usb-powered harddisk?

Ik ga op een nieuwe Philips TV uit de 7000 serie een usb-harddisk aansluiten om pauzeren en terugspoelen en opnemen mogelijk te maken.
Het lijkt mij handig om te kiezen voor een usb-powered harddisk en niet eentje met een extra adapter in het stopcontact (lastig met gelijktijdig aanzetten/uitzetten.)

Ik kan op internet wel 1Tb usb-powered schijven vinden, maar 2Tb en 3Tb niet.

groet, Joost.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens de gebruiksaanwijzing moet de TV een usb-schijf aan kunnen én van voeding kunnen voorzien.
Het lijkt me dat de usb-schijf ook als opslag voor films gebruikt moet kunnen worden die dan met de ingebouwde mediaplayerfunctionaliteit van de tv afgespeeld moeten kunnen worden. Aanvullende vraag voor de kenner: Heeft de grootte van de schijf invloed op de hoeveelheid straat die de tv via de usb-poort moet leveren aan de harddisk?

Het beste antwoord

Grootste wat ik gezien heb ik 2TB. Ik heb zelf een 2TB externe schrijf, volledig USB powered van Toshiba. (zie bron)

Ik denk dat merken als Western Digital en Lacie ze ook wel zullen hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De Toshiba van 2TB is inderdaad ook usb-powered.
Ik ga echter kiezen voor een NAS van 2TB:
Western Digital My Book Live - 2TB voor 119 euro.
Die zit in dezelfde prijsklasse, maar via de NAS kan ik ook de opgeslagen foto's makkelijk op de tablet bekijken. Nu maar hopen dat het pauzeren van de tv ook via de NAS goed werkt. Bedankt voor het antwoord.