Hoe zo'n voeding ben ik nodig voor deze pc?

Ik heb een goedkope computer samengesteld van zo'n 270 euro voor een kamaraad van mij. Ik weet zo het een en ander wel van computers, alleen ik heb geen idee hoe zo'n voeding ik nou nodig ben.

de onderdelen zijn:

GPU: GTS 250
CPU: Intel E7500
Mb: Asus P5KPL
Geheugen: Team Elite 2gb PC6400

en een oude 80gb hdd (welke uiteindelijk ook vervangen gaat worden) en er moet een mogelijkheid zijn voor een tweede hdd, ook één dvd speler.

Er hoeft géén mogelijkheid worden gehouden met eventueel overclocken of een uitbreiding naar een tweede gpu, hier is immers een nieuw mb voor nodig.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Volgens de specificatie verbruikt die CPU 65W. Voor de GPU staat 105W (450W aanbevolen). Nou heb ik niet genoeg verstand van hardware om een definitief antwoord te geven maar ik zou zeggen dat een 550W voeding voldoende moet zijn.

BTW: Salland zegt via hun voeding-configurator (3de link) dat een 450W voeding ook OK moet zijn.