Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is op dit moment de meest geavanceerde processor voor een pc?

ik heb nu (onder windows7) een intel core duo E7500 @2,93 Ghz. De pc wordt trager en trager. wat is een nog krachtiger processor?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
830
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het lijkt of je iets over het hoofd ziet. Een CPU die veel krachtiger is heeft ook een ander moederbord nodig.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De XEON, i3, i5, i7 zijn allemaal krachtiger processors dan wat je nu hebt....
Let wel, de processor heeft maar een beperkt aandeel in het trager worden van een PC, de HD loopt ook vol met kleine bestandjes, je register wordt groter, dat maakt het allemaal dat het trager loopt, bij meer geheugen erbij prikken, en een SSD als systeemdisk krijg ik voor mijn gevoel een meer snappy respons dan bij alleen een krachtiger processor erin...

Toegevoegd na 54 seconden:
BTW: De genoemde processors zijn niet socket compatible met jouw socket, dus processor upgrade = moederbord upgrade
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De Intel Xeon E5-2687W v2 is de snelste processor voor consumenten. Die kost wel een paar duizend euro, als je hem kunt kopen. Goedkoper is het om een moederbord te kopen waar twee processors in passen. Dat is ook erg snel en een stuk goedkoper. Je zou daar twee i7-4930K in kunnen zetten. Die kosten 'maar' € 500,- per stuk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding