Waar kan ik een ingebouwde microfoon van een laptop aanzetten in Windows Vista?

Ik ben bezig met een Windows Vista laptop, en nu weet ik ook weer waarom ik Vista heb overgeslagen, wat een zooi.

Ik heb een ingebouwde Mic in deze laptop zitten.
De laptop ziet hem ook, het apparaat werkt correct, volgens Windows (behalve dan dat hij het niet doet).

Ik heb het gevoel dat hij ergens gemute staat, maar ik kan niet vinden waar.

Bij de volumeregeling komt hij niet naar voren.
Bovenin moet je dacht ik iets kunnen aanklikken van apparaat, maar daar staat niets in, behalve luidsprekers.

Wat doe ik niet goed hier?
Behalve dan werken op een laptop met Vista?

Picture for question
10 jaar geleden
in: Hardware
23.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je hier iets aan ?
http://www.oostdam.info/index.php/faq/42-vista-enwindows7vragen/146-vista-a-windows-7-micro-does-not-work Misschien heb je het al gelezen, Ben Oostdam heeft de ervaring dat de ingebouwde mic's snel stuk gaan. Misschien kun je beter gaan sparen en de Aldi bezoeken voor een Medion laptop als ze ze in de aanbieding hebben, voordat je totaal knettergek wordt.
Reddie
10 jaar geleden
Windows XP is het laatste bruikbare operating system.
Alles daarna is bagger. Overweeg om terug te gaan.
Of overgaan op Linux.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Wahaha ja helemaal gelijk in, allebei. Maar ja de eigenaar van de laptop heeft helaas geen geldboom. Maar ik heb nog een xp en 7 thuis liggen, die mag ik erop zetten, misschien is dat nog een optie.

Het beste antwoord

Je klikt op eigenschappen (zie je tweede afbeelding). Daar kies je het tab Niveaus. Daar kun je vervolgens je microfoon instellen naar 100%. De microfoonversterking kun je daar ook instellen tot maximaal +30.0 dB.

Soms is er ook nog een programma op je PC aanwezig zoals bijvoorbeeld Realtek HD Audio configuratie. Daar kun je dan ook nog het een en ander instellen.

Toegevoegd na 4 uur:
Mocht de ingebouwde microfoon defect zijn dan heb je al vanaf €0,70 een nieuwe inplug microfoon voor je laptop.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ga eens op die microfoon staan met het groene vinkje, rechtermuisknop en dan kiezen voor: set as default. En anders is die mike mechanisch gewoon kapot.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Hij staat al als default ingesteld.
Dit had ik ook ,
Je moet gewoon de drivers installeren voor de microfoon.
Wat is het merk en serie van je laptop dan help ik je verder
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Packard Bell easynote Hera C
HeerVoldemort
10 jaar geleden
het s/n 115289810131
Een serienummer die volgens PB niet bestaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké klik op de volgende link download en installeer het bestand en start uw pc opnieuw op http://global-download.packardbell.com/GDFiles/Driver/Audio/Audio_Realtek_6.01.5798_Vistax64Vistax86_A.zip?acerid=634106387470884393&Step1=Notebook&Step2=EasyNote&Step3=EN%20LJ65&OS=V06&LC=nl&BC=Packard%20Bell&SC=EMEA_18P
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Geïnstalleerd maar doet helaas niets.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan is mechanisch iets mis met de microfoon je kan het beste terug gaan naar de winkel of contact opnemen met Packard Bell