Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is 24 gb ssd in een laptop naast een gewone hdd genoeg?

Asus verkoopt laptops met bv 500 gb hdd schijven plus een 24 gb ssd schijf.
Als je hier windows op zet is de schijf dan niet al bijna vol? Heeft de ssd schijf dan wel zin vraag ik me af.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
663

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Voor Windows 8 is 24 GB ietwat weinig. Je zult je best moeten doen om alleen Windows op die 24 GB schijf te houden. Dus al het andere installeren op de 2e schijf. Maar je zult zoveel snelheid winnen met die SSD dat het de moeite is om het te proberen. Mocht je echter toch een grotere disk kunnen vinden SSD, zou het beter zijn. Ik zou zelf als ik geen keus heb, de SSD overslaan in dit geval.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat is weinig.

Windows vista, 7 of 8 zal krap worden op die disk, zeker als je weet dat men voor ssd's adviseert om 15 tot 50% ongebruikte ruimte over te houden.

Wil je wel van de prestaties van een ssd profiteren op een zinvolle manier, is het installeren van een besturingssysteem dat minder plaats in beslag neemt natuurlijk een perfect alternatief. Vele linuxdistro's zullen wel prima op zo'n 24 GB ssd passen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding