Hoe kun je er voor zorgen dat een usb als een hdd wordt gelezen door de computer?

Ik heb dit bij een vriend van mij gezien. Zijn usb werd gelezen als een interne hdd. Ik bedoel niet dat ik wil booten vanaf usb, ik wil echt graag dat Windows denkt dat mijn usb een hdd is. Dank u wel.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
gvrox
10 jaar geleden
Hoe kon je zien dat de computer het als een interne HD beschouwde ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De usb verscheen bij: "hardeschijfstations" en niet bij "verwisselbare opslagmedia"
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom wil je überhaupt dat de USB als interne HDD wordt gezien? Behalve verschil in lees/schrijf snelheid zie ik er niet echt het nut van in. Volgens mij zijn er wel USB sticks waarvan je een bepaald gedeelte als werkgeheugen kunt gebruiken, bedoel je dit misschien?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee dat bedoel ik niet. Ik weet dat het kan, maar daarvoor heb ik de "device instance id nodig", die kan ik niet vinden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vertel nou eens wat je er mee denkt te bereiken. "Behalve verschil in lees/schrijf snelheid zie ik er niet echt het nut van in." Een USB-stick gaat echt niet sneller lezen/schrijven als Windows denkt dat het een HDD is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er bestaat letterlijk geen enkel voordeel van een USB stick die als HDD wordt gezien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet dat het totaal geen voordeel heeft. Ik ben goed met computers en heb er redelijk wat verstand van. Dit is alleen iets wat mij echt niet lukt en waar ik niet al te veel over kan vinden. Maakt het uit waarom ik het wil? Nee toch? Ik wil het simpelweg omdat het kan. Hulp zou gewaardeerd worden. Ik heb al een code bewerkt met de device instance id, en deze als stuurprogramma geïnstalleerd op dr usb. Helaas werkt dit niet.

Antwoorden (1)

Je moet dan de usb readyboosten.
Dat doe je om je usb in je pc te doen en (bij windows) zie je dan een venster die vraag wat je ermee wil doen. Klik dan op "de computer versnellen met windows readyboost".
Nu configureert windows de usb en ziet 'm als hdd.
Maar een hdd, Hard Disc Drive is een schijf waar informatie op wordt gebrand, zit dus niet in een usb. Een usb bevat een chip waar informatie wordt opgeslagen.