Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het normaal dat een samsung chromebook een accuduur van 3 uur heeft?

Ik heb mijn chromebook nu een maandje, maar op internet staat 6.5 uur terwijl die van mij ongeveer een accuduur heeft van 3 uur. Ik luister wel veel harde muziek, maar wel met oortjes.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
722

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nou minder dan de helft van de beloofde accuduur is wel erg mager. Er zijn wel trucjes om die accuduur te verlengen. Zet het beeldscherm niet op vol, zet achtergrond apps uit, etc.:

http://www.wikihow.com/Save-Battery-Power-on-an-Android
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Net als bij auto's gaat het bij dergelijke specificaties altijd om de duur bij optimale omstandigheden en minimaal gebruik. Batterijduur van dergelijke laptops wordt daarom eigenlijk nooit gehaald en een halvering van de accuduur is dus niet heel vreemd (even er van uitgaande dat je normaal gebruik maakt van je chromebook).

Er is al een andere tip gegeven om deze duur te verlengen zoals beeldscherm wat minder licht zetten etc maar ook energiebesparende opties aan zetten kan helpen. Ik weet even niet waar deze op een chromebook te vinden zijn maar die zitten er vast wel op ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding