Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik mijn videokaart uitgang omzetten zodat mijn moederbord uitgang het gaat doen?

ik heb een geforce gtx 1060 videokaart in mijn pc zitten en die heeft 1 hdmi uitgang, 1 dvi uitgang en 3 display poorten. Ook heb ik een msi gaming z97 moederbord met 1 hdmi uitgang, 1 dvi en 1 vga poort er op zitten. als ik mijn vga scherm op mijn moederbord aansluit krijg ik geen signaal maar sluit ik mijn tv aan op mijn video kaart via hdmi krijg ik wel een signaal. Hoe zet ik dan het uitgangs signaal om van mijn videokaart naar mijn moedernord zodat ik mijn vga scherm op mijn moederbord kan aansluiten?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
2.8K
TurfGraver
7 jaar geleden
Haal de videokaart er uit en je vga zal het weer doen. :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat gaat niet, want die VGA uitgang wordt alleen aangestuurd door de ingebouwde video hardware op je moederbord (met CPU). Wil je gebruik maken van de snelheid van je nieuwe videokaart dan zul je een monitor daarop aan moeten sluiten. Als je op de monitor alleen VGA hebt dan klinkt het alsof deze al wat ouder is, misschien tijd voor iets nieuws ?
(Lees meer...)
gvrox
7 jaar geleden
https://www.tech66.nl/display-port-naar-vga-adapter-v-m.html?id=34531280&gclid=CIjQrdCjlNICFRG3Gwod5sgH6w Hiermee kan je het op je videokaart aansluiten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding