hoe kan ik mijn schrijf in partities verdelen

zonder al mijn bestanden te verliezen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:P lol Ca44

Het beste antwoord

ik gebruik de paragon partition manager
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Naar mijn weten niet.
Je moet hem hier voor formatteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan, maar is bij de huidige nieuwe schijven niet meer nodig, deze wordt er echt niet sneller van, eerder trager.
Meestal is het ook beter als je het voor de ruimte doet er een extra schijf bij te hangen.
Maar hier kun je een uitleg vinden;
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je windows vista hebt, kan je dat gewoon binnen windows doen, via beheer hardeschijven [zie link 1].

In oudere versies van windows heb je een apart software programma nodig. BV Partition Magic [zie link 2].
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan. Daar zijn verschillende programma's voor.
De computer wordt er niet sneller door, maar het biedt wel betere mogelijkheden voor archiveren van bestanden.
Als je bestanden op de tweede partitie houdt, blijven deze normaal gesproken onaangetast als je Windows opnieuw wilt installeren. Naar mijn mening het grootste voordeel daarvan.
Een tweede schijf of externe schijf is ook een optie, maar dan een met een prijskaartje.