Mijn LCD monitor gaat steeds op zwart. Wie kan mij vertellen waar dat aan kan liggen ?

Ik heb een LCD monitor, Novita A725s, die steeds op zwart gaat. Als ik hem aan druk, blijft hij ongeveer 2 á 3 seconden beeld geven en gaat dan op zwart, terwijl de power-indicator gewoon groen blijft branden (dus hij gaat niet helemaal uit, of op stand-by of zo). Druk ik hem uit en dan weer aan, blijft hij wederom een aantal seconden beeld geven. Heel af en toe, na hem vaak uit en weer aan te hebben gezet blijft hij het wel gewoon doen. Maar bij de volgende keer aan zetten is de kans zeer groot dat hij weer na een aantal seconden op zwart gaat, en dus een heel enkele keer gewoon beeld blijft geven (en dan kan hij het dagen achtereen blijven doen, tot ik hem weer uit zet en weer aan zet). Heeft iemand een idee wat ik daar aan kan doen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Het is dus duidelijk een probleem van de monitor zelf.
Ten eerste: zit er nog garantie op, ga dan terug naar de leverancier.
Ten tweede: zit er geen garantie meer op, maar is het nog een "jonge" monitor, dan
kan je een offerte laten maken voor evt. reparatie.
Ten derde: gelijk vervangen. Voor reparatie ben je hem gauw al een paar weken kwijt,
plus de reparatiekosten, afwegende tegen de kosten van een nieuwe.....
jc54
10 jaar geleden
Bekijk de stekker eens die aan je pc kast aangesloten is, vaak met 2 schroefjes die je met de hand los kan draaien, er kan 1 pinnetje eruit zijn of los zitten.

Zo niet dan kan het kan ook aan het indruk knopje liggen maar daar kom je niet makkelijk bij. of in het monitor zelf.

Je kan je beeldscherm aan een andere pc-kast aan sluiten
of een andere beeldscherm aan je pc-kast aansluiten

Om het probleem te ontdekken.