Het opstart scherm van de BIOS is te groot, hoe fix ik dat?

Sinds ik een nieuw scherm heb, is de grote van het opstartscherm van de Bios te groot.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Poet
10 jaar geleden
Dan moet je de scherminstellingen aanpassen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe bedoel je te groot? Een biosscherm houdt geen rekening met resolutie en spreidt zich volledig uit. Dit kan een wat uitgerekt beeld geven. Het enige wat je kan doen is je scherm in de stand 1 op 1 pixels zetten zodat het bios scherm niet uitgerekt wordt, maar als een kleiner vlak op je scherm zichtbaar wordt. Niet alle schermen hebben die stand.

Het beste antwoord

Je moet/kan je beeldscherm instelling aanpassen. Maar het zou kunnen zijn dat daarna het nog zo is en blijft omdat je bios nog voor de rest van de instellingen komt. Ook een optie is om eens te kijken of je wat direct op je beeldscherm kan aanpassen met behulp van de software die standaard op je beeldscherm staat! Succes!