waarom mag je geen brildoekje op alcoholbasis gebruiken voor lcd scherm te poetsen, kan het scherm beschadigd geraken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Overal waar je zoekt op google wordt gezegd dat alcohol schade maakt, maar niet precies hoe. Zo zou er een beschermlaag op LCD schermen zitten die dunner of bros kan worden na herhaaldelijk gebruik van alcohol- of amoniakhoudende schoonmaakmiddelen. Wil je echt veilig blijven, gebruik dan de onderstaande methode van de Website van Acer (bron ).

"Gebruik nooit keuken, wc of ander papier, daar maak je krassen mee. Neem altijd een schone en droge microvezeldoek.

Reinig een LCD-scherm met een zachte katoenen doek om stof en vuil te verwijderen. Als u grote vlekken moet verwijderen, kunt u de zachte katoenen doek iets vochtig maken. Als reinigingsmiddel kunt u gedistilleerd water of een mengsel van 50 % water en 50 % standaard witte azijn gebruiken.

BELANGRIJK

Schakel het LCD-scherm uit voordat u gaat schoonmaken.
Druk niet op het scherm en schuur of wrijf niet met de doek. Houd de doek lichtjes tegen het scherm om alleen maar contact te maken met het oppervlak. Als u hard of ongelijkmatig op het scherm drukt, kan het worden beschadigd.
Gebruik geen sterke oplosmiddelen, zoals aceton, ethylalcohol of ammoniak die het LCD-scherm kunnen beschadigen.
Gebruik geen doeken met ruwe randen of papier omdat hierdoor krassen op het scherm kunnen ontstaan.
Sproei het reinigingsmiddel niet direct op het scherm, maar sproei het op een doek. Zorg ervoor dat de vloeistof niet in de behuizing van het LCD-scherm lekt."