Kun je gamen op de Toshiba Satellite L70-A-118?

Mijn laptop is afgelopen zaterdag gecrasht en nu opzoek naar een nieuwe.
Tot mijn verbazing kwam ik de Toshiba Satellite L70-A-118 tegen die maar 800 euro kost en overal aangeprezen wordt als een gamelaptop. Nu ben ik niet zo heel handig met de specificaties aflezen en vraag ik me af of dit daadwerkelijk zo is.

Op bol.com staan de specificaties:
http://www.bol.com/nl/p/toshiba-satellite-l70-a-118-laptop/9200000016058827/

Ik snap wel dat je geen ultra zware games kan spelen want dan heb je een laptop van 1000+ nodig, maar het gaat om games als Fifa, PES, Battlefield etc.

Specs:
Processor Intel Core i7 - 4700MQ
Kloksnelheid 2.4 GHz
Besturingssysteem Windows 8
Intern geheugen 6144 MB DDR3 1 x 4096 MB + 1 x 2048 MB
Max. intern geheugen 16384 MB
Videokaart Nvidia GeForce GT 740M
Videokaartgeheugen 2048 MB videogeheugen
Opslagcapaciteit 500 GB

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat kan, er zijn echter snellere videokaarten te krijgen in laptops voor ongeveer dezelfde prijs. http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/#filter:JYsxCsMwEAT_srWLcxJLSA9wl8plSCHkI1wQsTiZFDH6uyVSDTvMHth0ZZ2F0wqPrPIuGP5y2XRvLpTYTA4vXuTH8CPR0MPId_nAt1Eyx1nSzlrgD1zNpeMbEvwDxo2m_S3RrcE4N3VYsnjWWk8 Om een idee te krijgen van GPU's in laptops en prestaties: http://www.notebookcheck.net/AMD-Radeon-HD-8750M.87147.0.html Overigens is een desktop altijd goedkoper en beter om te gamen. Voor 800 euro kan je dan echt een goed systeem halen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel, nee het moet wel een laptop zijn, ik weet dat een pc 3x zo goed is voor hetzelfde geld. Maar hoe zit het dan, is i7 niet beter dan i5 als de kloksnelheid hoger ligt? En als je er fifa 14 specs ziet naast deze pc draait dat wel dan? Sorry als ik lastig ben :p
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De processor is niet belangrijk bij games. Met een i5 ziet je gewoon goed, en een i7 zal amper iets bijdragen, zelfs in processor-hongerige games zal het verschil in het geval van de laptop-CPU's in kwestie niet zo groot zijn. Fifa 14 is een heel licht spel, dus daar hoef je je dus sowieso geen zorgen over te maken.

Het beste antwoord

Met een GT 740 kun je redelijk gamen, maar bij de zwaardere games zul je wel de beeldinstellingen moeten aanpassen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja het kan maar ik zou als je wilt gamen eerder een pc halen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet dat een pc inderdaad 3x zo goed is voor hetzelfde geld maar het moet wel een laptop zijn. Maar draait fifa 14 adhv de specificaties goed op deze laptop?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, met deze specificaties kan je FIFA 14 en andere nieuwe games tussen medium-high quality spelen.
In principe ziet het we goed uit. Het heeft genoeg RAM om bijna alle games te kunnen draaien en de 740 is helemaal geen slechte kaart.

De nadelen aan deze laptop zijn. Ook al is het een i7 met 8 treads is het MAAR 2.4 Dat is langzaam! Het heeft ook geen ingebouwde SSD wat ik een absolute must vind voor alle moderne laptops.

Conclusie: ja, je zal er op kunnen gamen. Redelijk goed zelfs. Maar voor 800 euro's heb je als je een beetje rondkijkt een betere deal. Je laptop zal niet goed met de tijd meegaan. De lage CPU snelheid en geen SSD zal je ergeren.

Toegevoegd na 11 uur:
Edit: Ok... ik realiseerde me dat ik vanuit een computer perspectief zat te praten. Ik ben geen laptop persoon haha. Kennelijk is een i7 2.4 heel goed voor een laptop! Sorry voor de verkeerde informatie!

Alsnog! Geen SSD? We zitten niet meer in 2011!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ontzettend bedankt voor je antwoord. Ik heb ook een laptop met i5 gezien maar met een cpu snelheid van 2.6, is dat dan beter of is dat verschil minimaal en zijn beide processoren ongeveer gelijk omdat dat wel weer een i5 is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je i5 zegt dan betekent dat niet zoveel. Hangt van het model af... Zoals bij de i7 4700MQ. Sommige i5 zijn beter dan sommige i7's snappie? Laten we zeggen dat het dicht bij elkaar ligt. De langzame CPU is geen probleem bij gamen. De meeste games hebben alleen een dual core nodig om effectief te werken. De lage snelheid is alleen irritant als je iets anders wilt doen op je laptop dat multitasking nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok... ik realiseerde me dat ik vanuit een computer perspectief zat te praten. Ik ben geen laptop persoon haha. Kennelijk is een i7 2.4 heel goed voor een laptop! Sorry voor de verkeerde informatie! Alsnog! Geen SSD? We zitten niet meer in 2011!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aha dankjewel, dus de laptop is een prima game laptop op dat ssd na? Wat is ssd en weet je zeker dat deze laptop dat niet heeft en hoe kan dat dan als dat zo belangrijk is? Volgens mij is dit wel het laatste wat ik nog niet snap hoor ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met alle respect, maar een degelijke SSD zul je niet vinden in een laptop van deze prijsklasse. Zeker wanneer je ook nog eens degelijke specificaties wil hebben. Verder is het kloksnelheid verhaal volledig onjuist, zoals je zelf al aangaf, maar de redenatie erachter klopt eveneens niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Naar kloksnelheden kijken is zo 2003 en daarvoor. Een SSD is een solid state drive. Een vervanger van de hardeschijf (HDD), althans een vervanger voor de bootschijf/windowsschijf/game installatie schijf. Je data zet je wel nog vaak op een goedkope HDD. Een SSD is flashgeheugen, dus geen draaiende schijf meer. Zie hat als een paar SD-kaartjes die ze in een HDD-behuizing hebben gedaan. Een SSD haalt soms wel 600 MB/s en vooral bij veel kleine schrijf/lees bewerkingen zijn ze veel sneller dan HDD's. Zoeken op een SSD is bijna instantaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke, bedankt voor de theorie, maar wat betekend dit voor de laptop en het spelen van games ermee? En als er zo'n SSD inzit, dan heb je ook direct een gamelaptop van een paar honderd euro duurder heb ik het idee. Zoals al aangegeven hoef ik niet de dikste HQ games te spelen maar gewoon de standaard spellen. Is de Toshiba Satellite L70-A-118 dan een goed alternatief voor een dure game laptop?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SSD maakt niks uit voor games, althans niet voor wat belangrijk is; frames per second. Ze zorgen er wel voor dat games sneller opstarten of dat een savegame eerder geladen is. Je kan net zo goed gamen zonder SSD.