Bestaat er een kabel/adapter waarmee ik mijn DVI monitor aan kan sluiten op een VGA uitgang (van mijn computer) ?

Mijn computer heeft alleen een VGA uitgang terwijl mijn scherm een DVI uitgang heeft, is er kabel/connector wie het mogelijk maakt dat deze verbonden wordt? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Als die monitor een DVI-I of DVI-A aansluiting heeft zou een VGA naar DVI-I/A kabel wel moeten lukken. DVI-I/A kan (ook) analoge signalen doorsturen. Als het DVI-D is heb je zo'n actieve omzetter nodig. Ter verduidelijking:

DVI-I=digitaal en analoog
DVI-A=analoog
DVI-D=digitaal

Hier kun je zien wat wat is: http://cdn.overclock.net/d/d6/d62b2dd9_7801.dvid.gif