wat is belangrijker, een goede processor of een ssd driver?

Ik zit te twijfelen tussen twee computer, deze zijn even duur en hebben kleine verschillen.
Het voornaamste verschil is dat de één een betere processor heeft (Intel i5-4440 ten opzichte van de Intel i5 4430) en de andere heeft weer een SSD schijf van 64GB. Wat is nou een belangrijkere eigenschap?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Dat hangt er vanaf, wat de bottleneck is.

Als de processor de bottleneck wordt heeft een ssd natuurlijk geen enkele zin. Echter is dat het geval bij de traagste processoren à la atom en pentium.

Bij zo'n i5 zal je daar niet tegen aan lopen en is het dus interessant voor de ssd te gaan! Want anders zou de klassieke harddisk de bottleneck worden.

Besef wel dat er bij een ssd een aantal aandachtspunten van belang zijn.

Zo zet je deze beter niet volledig vol (15% mag ongepartitioneerd blijven en met slechts ca. 50% in gebruik ben je zeker van levensduur en prestaties).
Beperk ook de schrijfacties.

En weet dat wanneer je de laptop van de hand zou willen doen je een ssd-drive niet op de klassieke manier wist.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kies voor een pc met een ssd driver
Bedankt voor je reactie

Andere antwoorden (2)

Een processor is altijd belangrijker dan een SSD. want voor alles gebruik je computer een processor maar je SSD niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een SSD is een enorme performanceupgrade van een oudere PC/Laptop. Een upgrade van de processor zul je veel minder merken.