Is het toetsenbord van een laptop via bias weer werkend krijgen?

Na schoonmaken, werkt het toetsenbord van mijn laptop niet meer.
Indrukken van een toets geeft geen reactie op het scherm.
Wat op internet gekeken en gezien dat dit via de Bias mogelijk is op te lossen.
Als ik op de Information pagina de F9 toets indruk, bestaat dan de kans dat het toetsenbord daarna werkt werkt?
Of doe ik dan iets helemaal verkeerd?
Zie foto's.
Toevoeging:
Ik krijg maar 1 foto toegevoegd.
Op de andere foto staat op dezelfde pagina rechtsonder: F9 = Setup Defaults
Wat gebeurt als ik F9 indruk?

Picture for question
2 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Antwoorden (1)

De bijgevoegde foto laat het BIOS zien (met een 'o' dus) ik neem aan dat je dat bedoeld.
Hierin kun je bepaalde hardwareinstellingen manipuleren. Instellingen voor het toetsenbord ken ik daar niet van, dus dat je je toetsenbord daar per ongeluk met het schoonmaken hebt uitgeschakeld lijkt me niet waarschijnlijk. Iets wat niet uitgeschakeld is kun je op die manier dus ook niet weer inschakelen.
Waarschijnlijk is er iets mechanisch niet goed. Wanneer er geen enkele toets meer goed werkt, dan is 9 van de 10 keer het kabeltje los, of stuk gegaan.
Werkt een enkele toets niet goed, bekijk dan het mechaniek van eens goed waarschijnlijk zit er wat scheef, of ontbreekt er iets.

Overigens:
"Als ik op de Information pagina de F9 toets indruk, bestaat dan de kans dat het toetsenbord daarna werkt werkt?"
Waarschijnlijk dus niet.

Met het laden van defaults worden de fabrieksinstellingen geladen. Meestal gaat dat wel goed, maar let op: je kán belangrijke instelling kwijt raken !
Ozewiezewozewiezewallakristallix